|
צבי סטפק ורמי שביט, בכינוס [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
כינוס בנושא "האדם כמותג" של המרכז ללימודים אקדמיים ואיגוד לשכות המסחר אירח אתמול (יום ג', 28.7.09) במלון שרתון תל אביב למעלה מ-200 מנכ"לים וסמנכ"לים בתחומי השיווק, המכירות, הפרסום ויחסי הציבור.
בהפסקות שוחחו להם בעניין רמי לוי וספי שקד על יחסי ציבור ושיווק, ואילו רמי שביט וצבי סטפק שוחחו על שוק ההון המתעורר לחיים באחרונה.
בין הדוברים בכינוס: עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; אבי ביתן, יו"ר חבר הנאמנים, המרכז ללימודים אקדמיים; פרופ' רמי פרידמן, דיקאן ביה"ס סרנת לניהול, המרכז ללימודים אקדמיים; רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה; צבי סטפק, יו"ר מיטב ומנהל השקעות הראשי; אריק קרמרמן, מנכ"ל קבוצת חגיי; רמי שביט, בעלי קבוצת המשביר לצרכן; ספי שקד, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד והרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי של תל אביב-יפו.
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי "אל ישלה האדם את עצמו שאפשר להפריד את מותג האדם ממותג העסק בראשו הוא עומד. מי שחושב אחרת זו טעות נחרצת. אם הארגון בראשו הוא עומד לא יכול לתת את השירות המושלם, גם המותג של האדם יישחק".
אבי ביתן, יו"ר חבר הנאמנים של המרכז ללימודים אקדמיים, ציין כי "חוקי העובדה החדשים שהוכנסו לעסקת החבילה מהווים פעולת הלאמה. יש אתגר לקהילה העסקית הפרטית להרים את ראשה וקולה ולא לתת לתהליכים הבולשביקים האלה לעבור. אנחנו משלמים מיסים ולא מבקשים תרומות ומקווים שיתנו לנו לעבוד בשקט".
רמי שביט, מבעלי קבוצת המשביר לצרכן, אמר בכינוס כי "אני מנווט את המותג החד-משמעי – המשביר לצרכן ואני מצדיע לו כמותג שורשי, שמשרת מיליוני לקוחות. אני גאה בעובדים שלי שמייצגים נאמנה את החברה מול הלקוחות. הם אלה שעושים את העבודה היומיומית ואני כאחרון העובדים יושב בפירמידה הפוכה ומשרת את העובדים שלי.
"התנאי שלי לרכישת המשביר היה שלעובדים יהיה הסכם קיבוצי. אני כדוגמה אישית מושך כבר 7 שנים שכר מינימום. העובדים הם הנכס של הארגון ואני קורא לקולגות שלי שיתייחסו לעובדים כאל נכס. כל אלה שפיטרו אנשים בתקופת המשבר יצרו מכבש שהיה מיותר וניצלו את המצב ולכן הם יצטרכו לקבל את הרגולציה".
צבי סטפק, יו"ר מיטב ומנהל השקעות הראשי, אמר כי הוא מאמין במונח עקביות בניהול העסק. "כשאתה מנהל בית השקעות שנים עליך להחליט מה האסטרטגיה שלך כמותג כשהמסר שאתה משדר כלפי העובדים, הלקוחות והספקים חייב להיות עקבי ואחיד כלפי כולם".
הוא הוסיף כי "כדי לדעת איך לבדל את בית ההשקעות שלך מאחרים, צריך להבין את הבסיס של הטבע האנושי וערכו הגבוה של הכסף בסולם העדיפויות. בדרך כלל במקום השני אחרי הבריאות. בתחום שלנו יש לא מעט גופים מקצועיים ואנו בנינו את העסק שלנו על אמון ואמינות. זה נכון לעסקים רבים ובתחום שלנו זה רגיש במיוחד ואני מאמין שבאמת הצלחנו לבדל את מיטב כך. אמינות בעיניו זה לא רק שבן אדם ישר אלא זה גם הגינות ושירות טוב וזמין".
סטפק סיפר על המיזוג הקרוב של בית ההשקעות שלו עם בית ההשקעות גאון. לדעתו, ביצוע מיזוג בשוק ההון בתקופה זו הוא מהלך הכרחי, ובעתיד הוא מעריך כי מספר בתי השקעות בישראל יקבלו החלטה דומה גם בגלל האסדרה. "בשוק ההון הישראלי יש יתרון לגודל, למרות שהוא קטן מאוד יחסית לשוק ההון בעולם, והכרחי לבצע בו מיזוגים", אמר סטפק. "זהו תהליך לא פשוט לשמור על הכוח של המותג בתהליך של מיזוג. לא פשוט לתחזק את המותג בשוק ההון על אחת כמה וכמה כי יש דברים שלא בשליטתך למשל תנודתיות ועלולים להיגרם נזקים ללקוחות, וזה מקהה את עוצמת המותג".