|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מחוקקים על חשבוננו

שיאן הכנסת - ח"כ יוחנן פלסנר - שהה 27 יום בחו"ל

מאיר שטרית במקום השני: בילה 19 יום בחו"ל תקציב המשלחות לחו"ל - 1.5 מיליון שקל
09/02/2010  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: TheMarker  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
שיאן הכנסת. פלסנר [צילום: אתר קדימה]

הנוסע המתמיד יעקב כץ
ספי קיני
מתחילת כהונת הכנסת לפני כשמונה חודשים, שהה כץ לפחות מ-47 ימים בקהילות יהודיות שהכיר בארה"ב כמגייס כספים
לרשימה המלאה

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) הוא שיאן חברי הכנסת בהצטרפות למשלחות פרלמנטריות בחו"ל ב-2009. ב-10 חודשי כהונתו בכנסת (ממרס 2008 עד דצמבר 2009) השתתף פלסנר בחמש משלחות פרלמנטריות לחו"ל ושהה מחוץ לגבולות ישראל במשך 27 ימים.

במהלך 2009 יצאו לחו"ל 30 משלחות פרלמנטריות בהשתתפות חברי כנסת, כמה מהן על חשבון המארחים, כמו הפרלמנט הסיני או האיטלקי. תקציב המשלחות לחו"ל של הח"כים ותקציב אירוח משלחות מחו"ל ב-2009 - שבה נערכו הבחירות והכנסת הייתה בפגרה עד סוף פברואר 2009 - היה 1.5 מיליון שקלים. בשנה שעברה התארחו בכנסת 120 משלחות. ב-2008, שבה פעלה הכנסת במהלך כל השנה, הגיע התקציב ל-2.5 מיליון שקלים. התקציב ל-2010 הוא 2.2 מיליון שקלים. באחרונה החליט מנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, לאפשר לח"כים לטוס במחלקת עסקים לא רק בטיסות שנמשכות יותר מ-6 שעות, כפי שהיה עד כה, אלא גם בטיסות ליעדים קרובים יותר. עם זאת, במשך שנים שודרגו חלק מהח"כים גם בטיסות קצרות, הכל לפי החלטת יו"ר הכנסת.

"העיסוק במשלחות צהוב ושטחי"

ח"כ פלסנר מסר בתגובה: "אני משמש ראש נציגות הכנסת במועצת אירופה שהיא גוף חשוב לכל הדעות. לכן גם נוכחותנו בה חשובה ולמיטב שיפוטי היא גם השפיעה ותרמה. קיימתי מלחמה קשה להשפיע על דוח מקיף שנכתב נגד ישראל בעקבות עופרת יצוקה. אני גאה מאוד בעבודה שלי במועצת אירופה, מייצג את הכנסת ואת ישראל וזה אחד מתחומי העשייה העיקריים שלי. לתפישתי אני תורם שם לא מעט. אני עומד בקשר עם מאות חברי פרלמנט מכל אירופה ורותם אותם למשימות נגד אירן וחמאס".

ח"כ שטרית מסר בתגובה: "לוח הזמנים עמוס מאוד מהבוקר עד הערב בלי השתתפות שלנו בקרן מחקר מדעי בליסבון שבה משתתפות כל מדינות אירופה. בכינוס השתתפו ראשי ועדות מכל אירופה שדנו במטרות הקרן ובפרויקטים שונים. הוחלט שהכינוס של הקרן ב-2010 יהיה בכנסת ישראל. כמו-כן, אני חבר בפורום הבין-פרלמנטרי העולמי. בכינוס יש דיונים שבהם ישראל במוקד מאחר שנציגים ערבים מנצלים כל פורום לפגוע בישראל. יש חשיבות רבה לנציגים ישראלים בכינוס כי בלעדינו היו תוקפים אותנו בחריפות. בכינוס האחרון הפלנו הצעה אירנית אנטי-ישראלית".

ח"כ שאמה מסר בתגובה: "העיסוק במשלחות הח"כים לחו"ל הוא צהוב, רכילותי ושטחי. חברי הפרלמנטים מכל העולם נוסעים, מייצגים ומקדמים אינטרסים של ארצם. כמי שאמור לנהל בוועדת הכלכלה את חקיקת 'חוק האריזות' הצטרפתי לביקור בשלוש מדינות באירופה בחמישה ימים. הביקור כלל סיור באתרי מחזור, מזבלות וחדרי הרצאות כדי להעביר את ישראל מנורמות של עולם שלישי לתקינה של עולם מתקדם".

ח"כ מילר מסר בתגובה: "ייצוגה של ישראל בחו"ל הוא חלק בלתי נפרד מתפקידו של הח"כ. בביקורי בכינוס פאבס"ק ובמטה ה-OECD שאליו התבקשתי לצאת מתוקף היותי חבר ועדת הכספים הצגנו את יתרונותיה של ישראל בנושאים שונים, הצענו שיתופי פעולה ויצרנו קשרים שמסייעים לנו לקדם עניינים עד היום. אני גאה לייצג את ישראל ואמשיך לעשות כן ככל שאדרש".

הודפים הצעות אנטי-ישראליות

בנסיעותיהם לחו"ל פועלים הח"כים במרץ רב להדוף הצעות אנטי-ישראליות, ומצד שני מנסים להדק את הקשרים בין ישראל למדינות העולם. בכנסת אומרים שהח"כים הם "שגרירים" של ישראל, והביקורת על נסיעותיהם לחו"ל מוגזמת מכיוון שהם פועלים לייצג את המדינה. מדובר בנסיעות קצרות לאירופה, ועד שהח"כים מספיקים לפרוק את המזוודה הם צריכים לארוז מחדש, אומרים בכנסת.

מבין 81 הח"כים (שאינם מכהנים כשרים בממשלה או כסגני שרים) השתתפו במשלחות 36 חברי כנסת. במשלחות האלה לא השתתפו חברי כנסת מהסיעות הערביות ומסיעת יהדות התורה, ובכנסת אומרים כי הח"כים הערבים אינם חפצים לייצג את ישראל בעולם. בנסיעות, שמהוות צ'ופר מקיף עולם, טסים הח"כים במחלקת עסקים, לנים במלונות יוקרה, אוכלים אוכל משובח וכמובן נפגשים לפגישות עבודה מועילות.

ואולם כמה מהח"כים מתלוננים שהנסיעות קצרות, הטיסות מעייפות, לוח הזמנים צפוף מאוד ובקושי מצליחים לנוח. חלק מהם אף טוענים שלא הספיקו לעשות קניות או לבלות. לעומתם, כפי שפורסם בשבוע שעבר, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב הצליח בכמה מביקוריו לבלות ואף לצאת למסעדות ולפאבים.

הח"כים שלנו מבוקשים בעולם

חברי הכנסת מהדקים את היחסים עם מדינות ואגודות ידידות ברחבי העולם. כך, הח"כ אלי אפללו (קדימה) הוא יו"ר אגודת הידידות עם וייטנאם, ועקב כך נסע בספטמבר 2009 לביקור בן תשעה ימים במדינה.

הח"כ החדשה ציפי חוטובלי (ליכוד) לא הסתפקה בישיבותיה של מועצת אירופה בפריז שבהן השתתפה, ובנובמבר האחרון יצאה ללונדון למשלחת הידידות ישראל-בריטניה לחמישה ימים. במשלחת השתתפו גם הח"כים נחמן שי ומגלי והבה (קדימה), יצחק וקנין (ש"ס) ואנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו).

כמה ח"כים הצליחו לתפוס טרמפ בטיסות של השרים ברחבי העולם. כך שר החוץ, אביגדור ליברמן, צירף למשלחתו לדרום אמריקה את הח"כים רוחמה אברהם (קדימה) ודני דנון (ליכוד). במשך 10 ימים הם היו בברזיל, ארגנטינה, קולומביה ופרו. לעומתם, ליברמן לקח את ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) לסיור בקזחסטאן באוקטובר למשך יומיים בלבד.

במקביל למשלחות הח"כים לחו"ל במימון הכנסת או פרלמנטרים בעולם, נוהגים הח"כים לנסוע לחו"ל במימון גופים זרים. לצורך זה, עליהם לקבל את אישורה של ועדת האתיקה של הכנסת בראשותה של ח"כ שלי יחימוביץ'.

מאז כינון הכנסת ה-18 בשנה שעברה הגישו הח"כים לוועדת האתיקה 148 בקשות לנסיעות לחו"ל במימון גופים זרים. כך, ח"כ רוחמה אברהם ביקשה אישור לנסוע בימים אלה למקסיקו סיטי כאורחת של ג'ק אביטל ובמימון ארגון הקהילות היהודיות הספרדיות. ח"כ רחל אדטו חזרה אתמול מביקור בזק בארה"ב במימון ועדת הקונגרס האמריקני לפגישה של "מועדון ארוחת הבוקר", שבו נפגשו חברי פרלמנט מהעולם עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. לישיבה הוזמנו גם אחמד טיבי (תע"ל), ניצן הורביץ (מרצ), אברהם מיכאלי (ש"ס) ואורי ואורבך (הבית היהודי".

הקונגרס העולמי של יהודים דוברי רוסית הזמין באחרונה את הח"כים זאב אלקין, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), אמנון כהן (ש"ס) ורוברט טיבייב (קדימה) לכינוס בברלין. ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) ביקש לנסוע לאיטליה לנציגות הפלשתינית הקבועה באיטליה. ברכה גם ביקש אישור לנסוע למרכז לדיאלוג הומניטרי בשווייץ.

הרפובליקה של דרום קוריאה הזמינה באוגוסט 11 ח"כים ישראלים - רוני בר-און, אורית זוארץ (קדימה), יואל חסון, צחי הנגבי, אריה ביבי, יעקב אדרי (קדימה), דניאל בן סימון, ליה שמטוב (ישראל ביתנו), ואלכס מילר (ישראל ביתנו), מירי רגב וכרמל שאמה (ליכוד) - שבין היתר קיימו משחק כדורגל עם חברי פרלמנט של המדינה המארחת. ח"כ דב חנין (חד"ש) הוזמן לאקדמיית הקיץ של השמאל בגרמניה. ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) הוזמן לקאריביים על-ידי ארגון ידידי הקארביים.

תפקיד נחשק לדוברי אנגלית בלבד

פלסנר ממלא תפקיד נחשק של נציג הכנסת במועצת אירופה, ונדרש להשתתף מדי כמה חודשים בדיוני המועצה וועדותיה כדי להגן על מדינת ישראל. בארבע מנסיעותיו למועצת אירופה הגיע פלסנר לדיונים בפריז ובשטרסבורג. נסיעתו החמישית, שנמשכה תשעה ימים, הייתה לסין במסגרת סיור של ועדת חוץ וביטחון. בכנסת מציינים שפלסנר (38), יליד בריטניה, הוא דובר השפה האנגלית ועל כן בשפתו הרהוטה יכול לייצג היטב את ישראל.

במקום השני ברשימת שיאני הח"כים לחו"ל נמצא השר לשעבר ח"כ מאיר שטרית (קדימה), שיצא לארבע נסיעות רשמיות לחו"ל מטעם הכנסת. שטרית שהה בשנה שעברה בחו"ל במסגרת משלחות פרלמנטריות במשך 19 יום.

סגני יו"ר הכנסת, ח"כ כרמל שאמה ואלכס מילר (ישראל ביתנו), תפסו את המקום השלישי והרביעי. כל אחד מהם יצא בשנה שעברה לחו"ל מטעם הכנסת לארבע נסיעות. שאמה שהה בחו"ל במשלחות אלה במשך 15 יום ומילר 11 יום.

היעדים המועדפים על חברי הכנסת במשלחות הפרלמנטריות הם פריז ושטרסבורג שבהן נערכות ישיבותיה של מועצת אירופה וישיבות של ארגון ה-OECD, ז'נווה שבה מתקיימות ישיבות ועידת הארגון הבין-פרלמנטרי וכן איטליה ומוסקבה.

כמה ח"כים זוכים לנסוע לחו"ל במימון פרלמנטרים זרים. במשלחת מטעם ועדת חוץ וביטחון, שהייתה אורחת הפרלמנט הסיני, השתתפו חמישה ח"כים: יו"ר ועדת חוץ וביטחון צחי הנגבי (קדימה), רוני בר-און (קדימה), מירי רגב (ליכוד), איתן כבל (עבודה) ופלסנר. יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), היה אורח הפרלמנט האיטלקי. לנסיעה הזו הוזמנה גם הח"כ החדשה אורלי לוי (ישראל ביתנו).

הח"כים מוזמנים לדיונים של ארגוני מדינות. רחל אדטו (קדימה) ושלי יחימוביץ' (עבודה) השתתפו ביוני בסמינר של ארגון נאט"ו באיטליה. ח"כ רוני בר-און והח"כ לשעבר אופיר פינס (עבודה) הרחיקו במאי עד אוסלו לישיבה של מליאת הארגון ואילו ח"כ יולי תמיר (עבודה), החברה במועצת אירופה, הגיעה לוועדת החינוך של המועצה בקופנהאגן.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  09/02/2010   |   עודכן:  09/02/2010
TheMarker
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שיאן הכנסת - ח"כ יוחנן פלסנר - שהה 27 יום בחו"ל
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מטאטא
9/02/10 11:45
2
dodel
9/02/10 12:31
3
נסע ללמוד בחו"ל
9/02/10 13:06
4
חסון=אסון
9/02/10 14:35
5
אליפז העיראקי
9/02/10 17:41
6
אליהו חיים
10/02/10 10:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גינדי השקעות תבנה שכונה סגורה בת 364 דירות בדרום רמלה, בין הרחובות רזיאל לשמשון הגיבור, בשם "גינדי סיטי". כך הודיעו (יום ג', 9.2.10) בעלי החברה, במסיבת עיתונאים ברמת גן. ההשקעה, כולל קרקע, נאמדת ב-212 מיליון שקל, תמורת המכירות נאמדת ב-275 מיליון שקל, והרווח ברוטו יהיה 63 מיליון שקל. בפרויקט יהיו 4 מגדלים בני 18 קומות.
09/02/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
יושב-ראש האופוזיציה, ציפי לבני, התייחסה גם הבוקר להצעתו של ראש הממשלה לאפשר לישראלים יורדים להצביע בבחירות בישראל.
09/02/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבנה המוח משפיע על המעמד החברתי שלנו. כך קובע מחקר חדש.
09/02/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
דלק נדל"ן, בשליטת יצחק תשובה, מכרה בחמשת החודשים האחרונים עשרות נכסים ב-900 מיליון שקל, כדי לפרוע חובות שוטפים. בנוסף, עליה לפרוע השנה חובות ביותר מ-1.3 מיליארד שקל. החברה מעריכה שתוכל לעמוד בפרעון החובות, כולל הלוואות גדולות שקיבלה מתשובה.
09/02/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
חברת סמי מצלאווי תבקש מעיריית גבעתיים לאשר לה לבנות מגדלי משרדים בשטח כולל של 72,000 מ"ר על מגרש ברחוב כורזין פינת תפוצות ישראל, ששטחו 8.15 דונם בלבד. פירוש הדבר - בנייה לפי 880%, כלומר כמעט פי תשעה משטחו של המגרש. אחוז בנייה זה נחשב לגבוה ביותר, ואין לדעת אם עיריית גבעתיים תאשר אותו.
09/02/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il