בקרוב בספר החוקים: חוק שנועד למגר תופעה של תיקון כלי רכב במוסכים בלתי מורשים. תיקון שכזה מהווה לא רק סיכון בטיחותי אלא גם כרוך בהעלמת כספים מרשויות המיסוי ושימוש בחלפים גנובים.
מטרת הצעת החוק, שהתקבלה בקריאה טרומית, היא לוודא שכלל הרכבים הנמצאים בשימוש יהיו תקינים וראויים לשימוש על-פי כל דין. מכיוון שאין אפשרות לפקח על רמת התיקון והחלפים במוסכים הלא מורשים, אין לדעת מהו מצבו הבטיחותי של רכב שטופל במוסך כזה. על כן, תיקון רכב במוסך בלתי מורשה או אצל מתקן בלתי מורשה, וכן הפעלת מוסך בלתי מורשה, הם כעת עבירה פלילית, שעונשה מאסר שנה וחצי או קנס של 20,000 שקל.
רשיון הרכב של רכב שנתפס מטופל במוסך בלתי מורשה יישלל עד להוכחת תקינותו המלאה של הרכב על-ידי גורם המוסמך לכך.
מציעי החוק, חברי הכנסת
אברהם מיכאלי,
איתן כבל ו
אורי אורבך, מאמינים שהצעת החוק תגרום לצמצום התופעה של גנבות רכב, משום שמוסכים בלתי מורשים מהווים צרכנים של חלפים גנובים. כמו-כן, הם סבורים שהחוק יסייע למהלך העסקים של מוסכים מורשים וירתיע מוסכים מניהול עסקם ללא רישיון.
בהתאם להצעת החוק, מוסך בלתי מורשה הוא מוסך שלא ניתן לו רישיון כדין, ומוגדר בחוק מה זה. מטרה נוספת של החוק היא לסייע באכיפת הוראות חוק רישוי עסקים וצו הפיקוח על מצרכים ושירותים. החוק יהווה תמריץ שלילי למפעילי מוסכים בלתי מורשים, בכך שהוא מוסיף עליהם הגבלות ואיסורים ומסכן את מצבם הכלכלי, שכן הם עלולים להפסיד בכך שייפסלו בעתיד מלקבל רשיון להפעלת מוסך או הסמכה כמנהל מוסך.