|
התאונה בבית יהושע. נהיגה בשכרות [צילום: AP]
|
|
|
|
|
רכבת ישראל הודתה והורשעה (יום ד', 23.1.13) בחמישה מקרים של גרימת מוות ברשלנות בעקבות התאונה הקטלנית בצומת בית יהושע ביוני 2006, בה נהרגו חמישה בני אדם. הראל אבן, שהיה סמנכ"ל חטיבת ההפעלה ברכבת ישראל, הודה בגרימת חבלה ברשלנות ובית המשפט יחליט האם להסתפק בענישה או גם להרשיעו.
המדינה חזרה בה מכתב האישום נגד מי שהיה מנכ"ל הרכבת, והממונה הארצי בתחום הדרכים והסדרי התנועה, יובל בלום. במקביל ממשיך להתנהל משפטו של יונתן ועדיה, אשר נהג תחת השפעת סמים, נתקע ברכבו על המסילה והרכבת התנגשה בו. ועדיה מואשם בחמש עבירות הריגה ובעבירות נוספות.
במסגרת הסדר טיעון נקבע, כי הרכבת תיקנס בסכום גבוה פי חמישה מן המקסימום שנקבע בחוק. המדינה נימקה את הסדר הטיעון בקושי להוכיח את אשמתם של לינצ'יבסקי ובלום, לנוכח העובדה שנכנסו לתפקידיהם זמן קצר לפני התאונה ואינם אשמים במחדלים בני שנים רבות. ההסדר הוגש לשופטת בית המשפט המחוזי מרכז,
ורדה מרוז, לאחר שבג"ץ דחה בנובמבר שעבר עתירה נגדו שהגישו בני משפחותיהם של ההרוגים בתאונה. את המדינה מייצגים עוה"ד ממון ונטלי חגי; את אבן - עוה"ד דוד ודפנה ליבאי; ואת הרכבת - עו"ד
רועי בלכר.