הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות / מבזקים
ראשי  /   כלכלה/עסקים  רכב/תחבורה  תשתית    |  שתף:    |    |    |  
פורומים
כלכלה/עסקים
רכב/תחבורה
תחבורה ציבורית
תשתית
ביטוח ופיננסים
שיווק מחלקה ראשונה
קלאב הוטל
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
הלקאה עצמית כבעיה אוטואימונית
09/05/2014   |   רביבה בן זאב
 
 
 
אין כמו נשות ישראל
09/05/2014   |   שמעון זיו
 
 
 
יום הניצחון הרוסי
09/05/2014   |   עופר וולפסון
 
 
 
אינפלציה סינית
09/05/2014   |   עופר וולפסון
 
 
 
חרדים לאדמה
09/05/2014   |   ציפי לידר
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
[צילום: רכבת ישראל]
יחימוביץ': רכבת לאילת? טוב על הנייר
דב חנין: מיליארדים יושקעו ברכבת לאילת, שחלקה מתחת ליערות בהם יהלכו דובים תמר זנדברג: הקרב נגד הרכבת לאילת יהיה ארוך
יחימוביץ'. לשפר שירות במטרופולינים [צילום: מוטי פנחסי]

חנין. אויבו של הטוב [צילום: מוטי פנחסי]

הורוביץ. איוולת לעצור את הרכבת הקלה [צילום: מוטי פנחסי]

זנדברג. אין מדלת אל דלת [צילום: מוטי פנחסי]

ברוורמן: לחשוף הכל על קו הרכבת לאילת
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה תובע ממשרדי האוצר והתחבורה התייחסות להשגות הקשות על המיזם * יו"ר ועדת הפנים אינה מבינה איך מתכננים רכבת לשומקום * שר התחבורה: "אין רכבת שהיא כלכלית - אבל התוצאה תהיה כלכלית ברמה הלאומית"
לרשימה המלאה

יושב-ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' תוקפת את כוונתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לסלול קו רכבת לאילת. בכינוס יום התחבורה הציבורית שארגנה עמותת תחבורה היום ומחר, אמרה יחימוביץ': "למרות שזה נשמע פחות סקסי לטיפול, הבעיה מספר אחת היא הגודש במטרופולינים. בה צריך לטפל באופן מיידי ובה צריך לשים את המשאבים".

"אני יודעת שסלילת רכבת לאילת נשמעת טוב הרבה יותר על הנייר, אבל בסופו של דבר האופן שבו נוגעים השינויים האלה בחייהם של בני אדם רגילים, מעמד ביניים ועניים, המגע בטיפול בסוגיית הגודש במטרופולינים, פותר יותר בעיות ליותר בני אדם ומעלה את איכות חייהם של יותר אזרחים במדינת ישראל. העבודה הסיזיפית בתחום התחבורה היא שיפור השירות בתוך המטרופולינים", דברי יחימוביץ'.

גם חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) שמתנגד לרכבת לאילת, טען כי היא באה על חשבון הדברים החשובים באמת. בפתח דבריו התייחס לקו האדום בגוש-דן ואמר: "הלאמת הרכבת הקלה הייתה דבר נכון, אבל הלאמה אינה פתרון פלא. מאחורי הרפורמה בגוש-דן עמדו אנשים מצוינים וחשיבה מקצועית. אבל בעניינים סביבתיים - מה שאינו טוב מספיק הוא אויב של הטוב. בלי השלמה שהייתה תלויה במשרד התחבורה - נת"צים [נתיבי תחבורה ציבורית] - נותרנו עם מהלך שתסכל את הציבור. אנשים לא שינו את נוחות השימוש שלהם בתחבורה הציבורית. הם הרגישו תקועים באותו מקום. כך מאבדים את הביטחון, כי רצון טוב בלי מספיק נחישות הוביל להתנהלות בעייתית".

הדובר המשיך והתייחס לתקציבי התחבורה: "לא מעט כסף מושקע בתחבורה. מיליארדים יושקעו ברכבת לאילת, שחלקה מתחת ליערות בהם יהלכו דובים... משקיעים במה שהוא לא הנחוץ, החשוב והדחוף - שיפתור את בעיות התחבורה האמיתיות. התוצאה עלולה להיות, שלְמַה שנצטרך כסף - לא יהיה לנו".

בכינוס דיבר גם חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) שאמר: "המושג BRT [אוטובוס רב-קיבולת] שפעם נשמע משונה, הזוי ותלוש, הופך לשיח המרכזי. פתרון בעיית הגודש בגוש-דן ישפיע על המדינה כולה. חלום המטרו היפה שמדברים עליו כבר חמישים שנה גדודים של ממשלות ושרי תחבורה תקוע. אפילו חפירת הפירים להכנסת מכונות הכרייה מתעכבת. אשמח שהפרויקט יסתיים אבל בינתיים הוא מקרטע".

על האפשרות לקטוע את הפרויקט אמר: "תהיה זו איוולת לצאת בשלב הזה. בינתיים צריך להפעיל BRT באוטובוסים חשמליים עבורם אין צורך בחפירות ושימוש בתשתית כביש. ה-BRT נותן שירות לא פחות מרכבת קלה ומרכבת תחתית. אני רוצה שתוקם מערכת תחבורה כזו שקיימת ב-150 ערים בעולם. הנתונים אומרים שרק 3% בישראל משתמשים באוטובוס מבחירה. ישראל אינה חייזר ואינה חיה על הירח - מה שעובד שם, אין סיבה שזה לא יעבוד כאן".

עמיתתו למפלגה ויושב-ראש השדולה לתחבורה בת-קיימא, חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה: "הנגישות והקיימות כמעט שאינה קיימת היום. צריך להבין שתחבורה מדלת לדלת - מהבית למחוז חפצנו בזמן קצר ובזול - זה דבר שלא יקרה לעולם. תחבורה ציבורית כוללת היקפיות שיש בה גם המתנה וצפיפות. אבל אם זה מתוכנן היטב ובנוי היטב הדבר פותח מרחב אפשרויות לניידות ולנגישות למקומות בהם לא תכנָנו לעבור מלכתחילה".

נושא נוסף עליו עמדה זנדברג היה התכנון. "כשהמדינה נבנתה, עקרונות התכנון הנחו אותה. לא הניידות או הצפיפות הנחו, אלא שיקולים אחרים. כך הגענו להיות שיאני מספר הישובים לנפש ושיאני התפרוסת הגיאוגרפית, למרות שאנו מדינה קטנה. חייב להיות שיתוף פעולה עם תכנון פיזי ומרחבי. הרכבת לאילת אושרה בממשלה אבל הקרב עליה הוא ארוך".

תאריך:  24/10/2013   |   עודכן:  24/10/2013
עידן יוסף

מועדון הבלוגרים עוקבים: 39 * לקבלת רשימות עידן יוסף לדוא"ל שלך הקלק כאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

תגובות  [ 9 ] מוצגות [ 9 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במבה
24/10/13 08:59
2
פליס
24/10/13 09:10
3
ע_פליס
24/10/13 09:19
4
סתם יהודי
24/10/13 10:25
5
מקס פאואר
24/10/13 10:30
6
לא מוזר
24/10/13 11:12
7
GT
24/10/13 11:54
סתם
24/10/13 19:08
8
גימי-יהודי מיהודה
24/10/13 13:15

התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
ההסתדרות הכריזה (יום ב', 21.10.13) על סכסוך עבודה ברכבת, הנוגע לכלל 2,300 העובדים המועסקים ברכבת.
21/10/2013  |  עופר וולפסון  |  חדשות
גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל לשעבר ושי טל, חבר ועד לשעבר, פנו לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בבקשה לביטול קביעותיו של בית הדין האזורי לעבודה בחיפה בפסק דינו הדוחה את תביעתם כנגד הרכבת.
20/10/2013  |  יצחק דנון  |  חדשות
את הנאום המכונן והמפורט ביותר שלו בחר שר התחבורה ישראל כ"ץ לשאת דווקא במסגרת כינוס יום התחבורה הציבורית שקיימה (יום ה', 17.10.13) עמותת תחבורה היום ומחר. כ"ץ, שבמהלך כהונתו נראה כי התעניין יותר בתשתיות הרכבות, בנמלים ובכבישים, עשה סיבוב פרסה והתייחס גם לנושאים שעליהם הוא ממעט לדבר – ליבת הפעילות של התחבורה הציבורית. "אני שר הרכבות, ושר הנת"צים ושר האוטובוסים ושר המוניות ושאר הדברים", הבהיר, "כי מי שלא עשה בזה – לא עשה בזה".
20/10/2013  |  עידן יוסף  |  כתבות
נהגי תחבורה ציבורית ערבים שבזמן צפירת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל עוצרים את האוטובוס אבל נשארים לשבת - זו תופעה רווחת. אבל נהגים ערבים שמזלזלים ביום הזיכרון ועוד בזמן העבודה זה חדש.
16/10/2013  |  עידן יוסף  |  חדשות
כמה חודשים אחרי הפעימה השנייה בארגון-מחדש של התחבורה הציבורית בגוש-דן ("הרפורמה"), יצא לי לשוחח עם בכיר במשרד התחבורה בעניין. הוא הבטיח שבקרוב יפרסם המשרד דוח שיפרט את מידת ההצלחה של הרפורמה, ובכך יפריך את טענות המלעיזים. למרות ההבטחה, עד היום לא פורסם דוח שכזה.
15/10/2013  |  עידן יוסף  |  חדשות

News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |