חברת אסם הודיעה (יום ג', 15.6.04) על השקת מיונז חדש - "מיונס", הראשון מסוגו בישראל, בעל 9% שומן בלבד - לעומת מינימום 65% שומן במיונז רגיל, ו-25%-35% במיונז לייט.
מאסם נמסר, כי כפית אחת של מיונס 9% מכילה רק 10 קלוריות, לעומת כ-30 קלוריות במיונז לייט וכ-50 קלוריות במיונז רגיל. אסם משקיעה בפיתוח המוצר ופעילות השיווקית 5 מיליון ש"ח.
השקת מיונס 9% של אסם תלווה בקמפיין פרסומי, בהשקעה של 3.5 מיליון ש"ח תחת המסר: "רק 9% שומן, והטעם מצוין!". במקביל, יתקיימו מבצעים והטעמות בנקודות המכירה.
פיתוח המיונס מופחת השומן של אסם מתבסס על שורת חידושים בתחום טכנולוגיית המזון, המאפשרים הצגת מוצר בעל כמות קלוריות נמוכה משמעותית ממה שהיה מוכר עד-כה.
במבחני טעימה שערכה אסם מול המתחרים, לא הצליחו הטועמים לזהות ולהבדיל בין מיונס 9% של אסם ובין המתחרה המוביל בקטגוריה, בעל 25% שומן: אסם הצליחה להוריד משמעותית את הקלוריות תוך שימור הטעם.
דן פרופר, מנכ"ל אסם, מסר: "החברה מובילה את החדשנות בקטגוריה ויוצאת במוצר חדש המותאם למגמה העולמית בכלל והמגמה בישראל בפרט, של עלייה בביקוש למוצרים מופחתי שומן ובעלי ערך קלורי נמוך, תוך אי ויתור על ההנאה מהטעם הטוב".
פרופר הוסיף, "כי אסם מאמינה שהמוצר החדש ייתן מענה לצרכנים הקיימים, אשר עד-כה לא היו מודעים לאחוזי השומן הגבוהים בקטגוריה, וכמו-כן לאותם צרכנים אשר נמנעו עד עתה מלצרוך מיונז, עקב אחוזי השומן הגבוהים".
פרופר הוסיף, "כי מאחר שחלק ניכר מצריכת המיונז היא בסלט ירקות, המוצר החדש עם 9% שומן בלבד משתלב ברצון לחיות חיים בריאים. אסם מביאה פתרון חדשני שאינו יוצר סתירה ומאפשר לאוהבי המיונז אכילת סלט בטעם איכותי עם מעט שומן".
איציק צאיג, סמנכ"ל שיווק אסם, ציין: "מדובר בפריצת דרך העשויה לחולל שינוי משמעותי בדפוסי צריכת המיונז בישראל. למרות שיותר מ-80% ממשקי הבית משתמשים במיונז, הצרכן הישראלי אינו ער לתכולת השומן והקלוריות ואחוזי השומן הגבוהים המצויים במוצרים הקיימים בשוק".
ד"ר ברוריה טל, יועצת התזונה של אסם, מסרה: "כמות השומן הנמוכה אשר נותרה במוצר דל קלוריות זה, מקורה משמן סויה טבעי, העשיר בחומצות שומן רב בלתי רוויות מסוג אומגה 6, החיוניות לגוף במסגרת תזונה נכונה. על-פי מחקרים, חומצות אלה מאפשרות הורדת רמת הכולסטרול הרע בדם ותורמות להפחתת הסיכון למחלות לב. לפיכך, המיונס 9% החדש של אסם לא רק נותן פתרון תזונתי דל קלוריות ותורם להרזיה, אלא אף עוזר להורדת הכולסטרול ולמניעת מחלות לב".
סקר TGI קובע, כי ב-83% ממשקי הבית בישראל משתמשים במיונז.
תדירות הצריכה - 36% מספר פעמים בשבוע, 52% בין פעם בשבוע לפעם בחודש, ו-12% פחות מפעם בחודש. השימוש העיקרי במיונז הוא כתיבול לסלט (כ-87%), בעוד 38% מהצרכנים משתמשים בו כממרח על לחם.