בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
ביקור בגן ילדים בירושלים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
|
|
|
מחויבות עמוקה
|
היה לי חשוב להתחיל את השנה לצד התלמידים וצוותי החינוך שלנו ● בישיבת המו"מ ראיתי לצערי שעדיין רן ארז פועל מאגו ופרנציפים ומתעקש על שביתה מיותרת בזמן מלחמה
|
השבוע נפתחה שנת הלימודים, אך שנה זו שונה מכל שנה אחרת. מדינת ישראל נמצאת באחת מתקופותיה המורכבות ביותר והיה לי חשוב להתחיל את השנה לצד התלמידים וצוותי החינוך שלנו. במהלך כל השבוע הייתי בקשר עם צוות המו"מ של המשרד עם ארגון המורים ולצערי ללא פריצת דרך. את השבוע התחלתי בביקור בגן ילדים למפונים מקיבוץ סופה, שם פגשתי ילדים מפונים, שכבר חוו יותר מדי בגיל כל כך צעיר. משם המשכתי לבית הספר דנציגר מקריית שמונה, שכרגע פועל זמנית בתל אביב ובו לומדים ילדים שפונו מבתיהם, וממשיכים את לימודיהם בתנאים יוצאי דופן, הרחק מהבית ומהסביבה המוכרת להם. בהמשך היום ביקרתי בבית הספר גואטמלה בירושלים המשלב תלמידים ממגוון אוכלוסיות שונות. ראיתי איך המורים שם עושים עבודה מדהימה ביצירת תחושת יציבות וביטחון עבור כל תלמיד ותלמידה. ביום שני, נסעתי צפונה. פתחתי את היום בבית הספר 'הר וגיא' באזור התעשיה צח"ר (ראש פינה) - בית ספר עורפי חדש שנבנה במיוחד עבור תושבי קו העימות בצפון. מבנה עצום ומרשים שמספק לתלמידים סביבה בטוחה ללמידה כשלצידו נבנה בית הספר 'שחפים' לילדי החינוך המיוחד. משם נסעתי לכורזים, שם נבנה בית ספר עורפי נוסף, שמטרתו להעניק לתלמידים מרחב חינוכי בטוח, המאפשר להם להמשיך בלימודים למרות המציאות הקשה. במג'דל שמס ביקרתי בבית הספר אל-מנאהל, מוסד שבו למדו שישה מתוך 12 הילדים שנרצחו במתקפת הטרור האכזרית של חיזבאללה. פגשתי שם צוותים חינוכיים שתומכים בילדים ובמשפחות והבטחתי להם שהמשרד ימשיך ללוות אותם בכל צעד וככול שידרש. את יום שלישי פתחתי בביקור בביה"ס 'יצחק שמיר' בפתח תקוה, המעניק חינוך לכ-1,600 תלמידים ממגוון רחב של אוכלוסיות. ראיתי שם איך השונות היא כוח, ואיך החינוך משמש גשר שמחבר בין כל חלקי החברה הישראלית. משם נסעתי לחדר המו"מ עם ארגון המורים. בישיבה ראיתי לצערי שעדיין רן ארז פועל מאגו ופרנציפים ומתעקש על שביתה מיותרת בזמן מלחמה. יום רביעי הוקדש לביקור בדרום - מקום שבו נגעו הקרבות באופן הכואב ביותר. התחלתי את היום בביקור בבית הספר 'שחר אשכול' שבקיבוץ מגן. זהו בית ספר שנמצא בעוטף עזה, בסביבה שספגה אובדן ומחירים כבדים מאוד. פגשתי את המורים והתלמידים שהתאחדו יחד אחרי תקופה קשה. המשכתי לבית הספר 'אגם' בנתיבות, בית ספר חדש שנבנה עבור תלמידי החינוך המיוחד. ולאחר מכן ביקרתי בבית הספר מעגלים בשדות נגב. שם, לצד התמיכה החינוכית, ראיתי את ההתגייסות הקהילתית, את הערבות ההדדית של תושבי האזור שמחזיקים זה את זה. משם נסעתי לביקור בבית הספר 'קשת' במועצה האזורית שער הנגב שתלמידיו חזרו לבית ספר אחרי תקופה ארוכה שבה היו מפונים מביתם ולמדו במקומות שונים ברחבי הארץ. בהמשך ביקרתי בשדרות, שם הגעתי למרכז הסיוע לחיילים, שבו מתנדבים מבשלים אלפי מנות לחיילים ולחיילות שלנו. אנשים מדהימים שמקדישים את זמנם כדי לתמוך בלוחמים שלנו. ומשם המשכתי לביקור בחווה החקלאית בשדרות, המציגה שילוב יוצא דופן בין עוצמה חינוכית לערכי קהילה המשקפת את הרוח הישראלית - חיבור לאדמה ולתרבות. לאחר מכן שמחתי לבקר בבית הספר 'חופים' במועצה האזורית חוף אשקלון, ההשקעה והמסירות של הצוות החינוכי יד ביד עם המועצה מעוררת השראה. ההשקעה בתלמידים ניכרת בכל פינה והיא עדות לחזון החינוכי של בית הספר לקדם את דור העתיד שלנו באמצעות ערכים, ידע ומצוינות. אחרי יום בו ביקרתי את ילדי אשכול, שדרות, שער הנגב שדות נגב, נתיבות וחוף אשקלון, הגעתי למועצה אזורית יואב, כדי לשוחח עם צוות בית הספר שקלט את ילדי ניר עוז. במהלך הביקור הותקפתי יחד עם מורות בית הספר ואנשי משרד החינוך, על-ידי מפגינים עם חולצות 'בחירות עכשיו' ודגלים צהובים שהיכו שוטרים, דחפו באלימות ופרצו לבית הספר בניגוד מוחלט לחוק. חשוב לי לומר שמותר להפגין, מותר לא להסכים - אבל אסור בשום פנים ואופן להתנהג באלימות ולפרוץ לשטח בית ספר! אלו עבירות פליליות שאסור לנו לתת להן מקום! אם נאפשר אלימות וניתן לה מקום בכל פעם שאנחנו לא מסכימים בינינו, זה יהיה בעוכרינו. במעבר חד, על-רקע השביתה השערורייתית שרן ארז מוביל בתיכונים, בזמן מלחמה, עדכנתי אתמול על תוכנית ייעודית שתחל כבר בשבוע הקרוב להפעלתם של מסגרות חינוכיות אלטרנטיביות לתלמידי התיכונים בזמן השביתה. מדובר במסגרת חלופית מגוונת ומפוקחת אשר תכלול תחומי עניין שונים, פעילויות העשרה חברתיות, רגשיות וערכיות שיתנו מענה לבני הנוער שלנו שעברו כל כך הרבה בשנה האחרונה. יש למערכת החינוך מחויבות עמוקה ובלתי מתפרשת להבטחת היציבות ורציפות החינוכית של תלמידנו, בעיקר על-רקע המלחמה הקשה שנכפתה עלינו. לא נאפשר להותיר את תלמידנו ללא מסגרת, לא נאפשר להרוס במחי יד שנים של עבודה קשה עם נוער בסיכון. ננצל את התקופה לטיולים ופעילויות נוספות.
|
תאריך:
|
08/09/2024
|
|
|
עודכן:
|
08/09/2024
|
|
יואב קיש
|
|
בראיון שערך רביב דרוקר עם מני מזוז לפני מספר שנים, סיפר מזוז על התערבותו בנושאים צבאיים וביטחוניים במהלך כהונתו כיועמ"ש. הוא סיפר, בגאווה, כיצד מנע מרה"מ אריק שרון להגיב לתקיפות מרצועת עזה בירי תותחים, כיצד מנע את ניתוק הספקת החשמל לרצועה, וכיצד סיכל יוזמה, אותה הוא כינה "הזויה", לגלח 3,000 בתים צמודים לציר פילדלפי בתקופה לפני ההינתקות כדי לשפר את היכולת של צה"ל לסכל הברחות דרך הציר.
|
|
|
לאור הביקוש, מצ"ב סקירת עומק אודות סיכול מדיניות ממשלת ישראל לעידוד ההתיישבות בגליל ובנגב בידי רשות מקרקעי ישראל:
|
|
|
לאורך 19 שנים שבהם עשיתי מילואים בצה"ל - צבא ההגנה לישראל - עסקנו בפעילות שלמיטב הבנתי אינה "הגנה לישראל." בפרט, במסגרת הפלישה של ישראל ללבנון ביליתי בביירות ב-1982. קשה לטעון שהיה מדובר במהלך צבאי חיוני לביטחון מדינת ישראל. וחשוב יותר לעניינינו, בשנות ה-80 וה-90, ביליתי ימים ולילות רבים בהגנה על התנחלויות ביו"ש וברצועת עזה.
|
|
|
היום שלחתי למנויי 'פיוט' את ההרהור ה-900, הפעם על שירו של עמוס נוי, שחוקר שוב את גבולות הזיכרון. את ההרהור והשיר וצילומים מחיינו בכפר הבולגרי אפשר לקרוא באתר, ושם גם להצטרף חינם לרשימת המנויים.
|
|
|
בשבת אנחנו קוראים בפרשת שופטים, פרשה שמעמידה במרכזה את הצורך במערכת משפט צודקת ומוסרית. התורה מורה לנו למנות שופטים ושוטרים "בכל שעריך" כדי להבטיח שכל קהילה תזכה למשפט הוגן ושווה. בפסוק המפורסם "צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף" (דברים ט"ז, כ), אנו לומדים שהמשפט והצדק חייבים לעמוד בראש סדר העדיפות של המנהיגות, ללא משוא פנים או הטיה. ערכי הצדק והיושר הם לב הפרשה, עם דגש על כך שהמשפט חייב להיות נקי משחיתות ומבוסס על עקרונות מוסריים.
|
|
|
|