|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כבר לא... [צילום: פלאש 90]

הליכוד כבר לא ביתנו

צריך לאמץ את המלצת הליכוד-ביתנו, לבדוק היטב למי אנחנו מצביעים אם שופטים את הליכוד על-פי ביצועי העבר, אין ספק שהליכוד כבר לא ביתנו
16/01/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
   מנחם רהט
זהירות, סוסים טרויאנים משמאלך

   מנחם רהט
סיפורו העצוב של הליכוד

   מנחם רהט
ימין ושמאל רק חול וחול

   גיא חזן
הם מ-פ-ח-ד-י-ם

מי אמר שהליכוד תמיד פועל הפוך מהתחייבויותיו לבוחר, מבטיח א' ומקיים ב'? לפעמים הליכוד גם משמיע דברים של טעם. נכון שלפעמים מפר הליכוד בבוטות וללא שמץ של נקיפות מוסר ומצפון, את השליחות שהטילו עליו בוחריו, כמו למשל כשהבטיח שדין נצרים כדין תל אביב (2003), וכעבור שנתיים העניק לחמאס את כל גוש קטיף; או כשמנהיגו בנימין נתניהו טען שחורבן מגרון וגבעת האולפנה הם גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה (2012), וכעבור חודשיים אילץ את הקואליציה להצביע נגד החוק שביקש להסדיר בחוק את המשך קיומם של הבתים שנדונו להרס. אבל אסור להתעלם מדברים של טעם. בשידורי תעמולת הבחירות, למשל, מציע הליכוד: "לפני שאתם מצביעים, בידקו למי אתם מצביעים".

וַואוּ, כמה שהם צודקים. איזו הברקה! איך לא חשבנו על זה? באמת צריך לבדוק ולמצוא איזו מפלגה נסוגה, גירשה והרסה לאורך כל שנות שלטונה, והפכה עצמה במו ידיה, בניגוד למאווייהם של בוחריה הלאומיים, למפלגת הנסיגות מספר 1. למה באמת שלא נבדוק עבור מי אנחנו נדרשים להצביע?

נראה שהליכוד בונה על הזיכרון הקצר שלנו. כאילו לא היה מעולם נאום בר-אילן, וכאילו לא הסגיר נתניהו את המתיישבים לשיקוליו הפוליטיים האכזריים של אהוד ברק, שהשתמש לרעה בכוח המשרה והפעיל על המתיישבים חוקי כיבוש אכזריים, כפי שנוהג שלטון עוין כלפי אויב מובס. כאילו לא הייתה זו ממשלת נתניהו שגירשה יהודים מבתיהם באישון לילה, באלימות של קלגסים שחורי-מדים. הליכוד רוצה שנאמין שלא הייתה גזירת ההקפאה, ושהחרפה של חורבן מגרון וגבעת האולפנה, הייתה רק חלום רע.

לשבת ליד הנהג

בעד ההינתקות
שלושה מבכירי הליכוד, השרים לימור לבנת וישראל כ"ץ, הרימו יד בעד ההינתקות בהצבעה המכריעה בכנסת, וכך נהג גם צחי הנגבי, כיום גדול הלוחשים על אוזנו של נתניהו, המועמד לתפקיד בכיר בממשלה הבאה

הליכוד באמת צודק. צריך לבדוק, לפני שאנו הופכים עצמנו לאסקופה הנדרסת, בגובה הדשא. ויובהר מיד: לא שאנחנו נגד המשך ישיבתו של נתניהו ליד ההגה. אבל רצוי שלימינו של מי שכבר היה מעורב בכל כך הרבה תאונות, יישב מנטור שיידע ללחוץ על הברקסים לפני שצונחים לתהום. אבל בליכוד מדברים על מנטורים שיישבו משמאל לנהג: שלי/יאיר/ציפי, שעלולים להמיט עלינו מדינת חמאסטאן במרחק יריקה.

הליכוד צודק. בידקו למי אתם מצביעים. רעיון טוב. בדקנו ומצאנו שהיה זה בנימין נתניהו עצמו, שהצביע בחדווה בעד ההינתקות וצחק לאורי אריאל בפנים כששאל אותו כיצד הוא מעז להצביע בניגוד לתפישות שביטא בספרו 'מקום תחת השמש'. "שיהיה לך ברור", כך נתניהו בבוז, "שגם במשאל מתפקדי הליכוד אצביע בעד ההינתקות".

בדקנו ומצאנו שעוד שלושה מבכירי הליכוד, השרים לימור לבנת וישראל כ"ץ, הרימו יד בעד ההינתקות בהצבעה המכריעה בכנסת, וכך נהג גם צחי הנגבי, כיום גדול הלוחשים על אוזנו של נתניהו, המועמד לתפקיד בכיר בממשלה הבאה. כל השאר נמוגו, התאדו, וטוב שכך.

ההינתקות לא הייתה סוף פסוק. ביוני השנה ריחפה חרב החורבן מעל בתי מגרון וגבעת האולפנה. ח"כ זבולון אורלב, מפד"ל, ניסה לבלום, והגיש לכנסת הצעת חוק לפיצוי הבעלים מבלי להרוס את הבתים שבמחלוקת. נתניהו בתחילה התלהב. כעבור ימים אחדים הפך את עורו ואיים לגרש מהממשלה ומהקואליציה את תומכי מגרון והאולפנה. מי ספר אז סיעה בת 3 מנדטים?

התקפלו והחריבו
תזכורת: פינוי מגרון [ועד מתיישבי בנימין]

והתוצאה לא תאומן: האידיאולוגים הגדולים של הליכוד וישראל ביתנו התקפלו ותמכו בחורבן הבתים. לא להאמין אבל זו עובדה: למעלה ממחצית (!) מקרב 40 המועמדים הראשונים ברשימת הליכוד-ביתנו, הצביעו בעד ההרס ונגד חוק ההסדרה. גיבורים גדולים אחרים נמלטו מאולם הכנסת בעת ההצבעה, כדי להגן על הכיסא. כך שככלות הכל הליכוד-ביתנו באמת צודק: "לפני שאתם מצביעים, בידקו למי אתם מצביעים". בטח לא עבור תומכי ההינתקות בקטיף והחורבן במגרון ובאולפנה. "מפלגה", אמר השבוע בפשטות גמורה הרב שלמה אבינר, "לא שופטים על-פי דיבורים אלא על-פי מעשים, לא על-פי הבטחות אלא על-פי העובדות". אכן, צריך לבדוק לפני שמצביעים. לפעמים מגלים שהמלך הוא עירום.

המדהים הוא שאחרי כל המעללים הללו, הם טוענים בעזות מצח, כי הקולות שחזרו לבית היהודי, הם קולות "שלנו", כלומר של הליכוד. נכס בבעלות פרטית. רשום בטאבו. עוד מערכה בתיאטרון האבסורד הפוליטי: דוברי הליכוד לא התביישו לטעון בעיתון הארץ (3.1.13) כי "הבית היהודי מחזיק כיום בלא מעט מנדטים ששייכים לנו, ואנחנו מתמקדים במאבק להחזרת הבוחרים לליכוד". שמעתם? "שייכים לנו"! ממתי? מאז מעמד הר סיני? או שמא ירשו את המנדטים הללו מאבותיהם? היו אלה נחלת ז'בוטינסקי? הקוזאק הנגזל.

עכשיו, אחרי כל ההרס והחורבנות והטיהורים האתניים (שהחלו עוד בסיני, 1987), וההקפאה, והפקרת מקום מקדשנו לתעלולי הוואקף, והכניעה המבישה ל'דת המשפט' המתעמרת במתיישבים, סיפק הליכוד-ביתנו סיבה נוספת למצביע להיענות להצעה הנבונה: "לפני שאתם מצביעים, בידקו למי אתם מצביעים". בדקנו ומצאנו: לא רק שלמעלה מ-50% מרשימת הליכוד מורכבת מתומכי החורבן במגרון ובאולפנה, דבר שהוא בגדר הלא-ייאמן כשמדובר במפלגה המתיימרת להיות לאומית; אלא שיש ברשימה מועמדים, בעיקר מישראל ביתנו, שמבקשים להנהיג כאן נישואין וגירושין אזרחיים ולפגוע אנושות בצביונה היהודי של המדינה. רציתם שנבדוק? אז הנה בדקנו, והממצאים ממש מדהימים.

חוץ מן הליכוד האורב לקולות המצביע הציוני-דתי, והקים לשם כך לראשונה מטה בחירות כפול לציונות הדתית – האחד לכלל המיגזר הסרוג, תחת הסיסמה הירחמיאלית "דתי לאומי מצביע ליכוד", והשני להתיישבות ביו"ש, וסיסמתו האוֹרוֶוליאנית "למען ההתיישבות מצביעים מחל", קמות מפלגות נוספות לקרוע נתחים מן המחנה הציוני-דתי.

הגדילה לעשות שלי יחימוביץ', יו"ר העבודה. היא יזמה הקמת 'מטה הציונות הדתית במפלגת העבודה', שמפיץ בבתי הכנסת עלונים תורניים ובהם ציטטות מפי גדולי ישראל, לרבות יחימוביץ' עצמה, שכותבת בהתלהבות על ההיבט הסוציאלי המתקדם, השוויוני, של השבת היהודית. היינו כחולמים.

שוקלים יחימוביץ'
יחימוביץ'. דתיים יצביעו עבורה [פלאש 90]

צל"ש, אבל...
יחימוביץ' כשלעצמה, ראויה לצל"ש, אבל מכיוון אחר: לכל אורך הקמפיין, נמנעה מלהסית נגד דתיים ומתנחלים. היא אף ניסתה לחבקם, כינתה אותם אחים יקרים. אלא שהעבודה ויחימוביץ' אינם היינו הך. הבעיה היא בשוֹבל המפוקפק המשתרך מאחוריה

השורות הבאות יישמעו בלתי אמינות, אבל סהדי במרומים שהן קוֹשט דברי אמת. בכמה מהיישובים ביו"ש דיווחו לנו, כי החליטו להצביע לעבודה, משני טעמים: כדי להעניש את הליכוד על הסגרת ההתיישבות לידי קבלן הביצוע אהוד ברק, שלא חדל מרדיפתה מסיבות פוליטיות; ומתוך הבנה שממילא אין כרגע פרטנר מדיני, וזו ההזדמנות להמיר את הקפיטליזם החזירי בסוציאל דמוקרטיה שוויונית נוסח יחימוביץ'.

נכון שיחימוביץ' כשלעצמה, ראויה לצל"ש, אבל מכיוון אחר: לכל אורך הקמפיין, נמנעה מלהסית נגד דתיים ומתנחלים. היא אף ניסתה לחבקם, כינתה אותם אחים יקרים. אלא שהעבודה ויחימוביץ' אינם היינו הך. הבעיה היא בשוֹבל המפוקפק המשתרך מאחוריה: מירב מיכאלי, סתיו שפיר, מיקי רוזנטל, ראלב מג'אדלה, ובהמשך יריב אופנהיימר, הרב הרפורמי גלעד קריב, ואחרים. כל אלה עוד יאכילונו מרורים. שוב צריך, כהצעת הליכוד, לבדוק היטב לפני שמצביעים.

מי נשאר? שס. אילו בדקנו למי מצביעים בעבר, יכולה הייתה גם שס החרדית להיות אופציה, בשל עמדותיו המדיניות הברורות של מנהיגה דאז אלי ישי. אבל באחרונה נתהפכו היוצרות ואת מקומו של המנהיג שגילה קו מדיני וחברתי ברור, לרבות מלחמתו לגירוש 60,000 המסתננים העבריינים, תפס המנהיג הישן-חדש אריה דרעי, שמעצם טבעו מייצג קו מדיני אחר לחלוטין, ובכלל התנגד לאזכר בקמפיין של שס את מלחמתו הברוכה של ישי במסתננים. אותו דרעי מעז להציג עצמו כימין, אבל ככלות הכל מפלגה נשפטת על-פי מעשים. והמעשים הם, שדרעי פעל בשירות השמאל כשהיה שותף לאסון אוסלו (1993), וקודם לכן היה מאדריכלי 'התרגיל המסריח' (1990) להפלת ראש ממשלת האחדות יצחק שמיר כדי לכונן תחתיה ממשלת שמאל. המעשים הם גם הצהרתו היומרנית של שר השיכון אריאל אטיאס על בנייה מוזלת לזוגות צעירים במודיעין, שכל כולה לא הסתכמה אלא ב-25 יחידות דיור, וגם הן נמכרו מזמן.

בקיצור, לאן שמסתכלים, קשה למצוא בית. כשהליכוד כבר אינו ביתנו, וגם לא העבודה ושס ושאר ירקות, נשארה רק רשימת הבית היהודי, שהתברכה במנהיגות סוחפת ובשובל מרשים מאחוריה של מועמדים איכותיים. זה הזמן להפגין אחדות ציונית-דתית, ואם לא עכשיו, אימתי?

עכשיו זה ברור לגמרי: הכל תלוי בקול. זו הדילמה הקריטית של מחנה הציונות הדתית: הקול או לא כלום.

תאריך:  16/01/2013   |   עודכן:  16/01/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הליכוד כבר לא ביתנו
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
16/01/13 17:31
 
תפשת מרובה וכו'..
19/01/13 17:48
2
מזכיר_המדינה
16/01/13 20:30
3
אותי שכנעת - בנט
16/01/13 23:29
4
דאגנית
17/01/13 08:30
5
אייל הקורא
17/01/13 12:20
 
התלהמות ודברי
17/01/13 14:31
 
איין הקורא
17/01/13 15:24
 
אייל הקורא
17/01/13 18:31
6
אלישמע
17/01/13 18:03
7
הניה
17/01/13 18:13
8
אבי כהן
18/01/13 16:24
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
מידי מערכת בחירות מחליטים אנשים, חלקם באומץ וחלקם בחוסר דעת, להקים מפלגה. הם בטוחים שהן יצברו לפחות עשרה מנדטים, ושאף אחד לא יפריע להם, ומי אני שאפריע להם? כלי התקשורת מייחסים לתשדירי הבחירות משקל גדול מידיי לטעמי, להשפעה על הבוחר, והם מסרבים להפנים שמי שבאמת צופה בתשדירים האלו הם דווקא הפרשנים שמתפרנסים מלפרשן ולדבר על זה. אני לא צופה נלהב של התשדירים האלו ואני לא חושב שיש אנשים, או לפחות יותר מידי אנשים, המחליטים למי להצביע רק לפי התשדירים.
16/01/2013  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
הציבור מפרש את דברי נשיא ארה"ב ברק אובמה כהתערבות פנימית בענייני המדינה, ולא כביקורת נטולת עניין אישי סובייקטיבי. כשם שהתערבותו של בנימין נתניהו במערכת הבחירות נתפסה באופן לא חיובי בעיני חלקים נרחבים בציבוריות האמריקנית, כן ההתבטאויות של אובמה כלפי נתניהו רק מחזקות את תומכיו מבית ואף את אלה מבין הישראלים אשר אינם רואים בעין יפה התערבות מעין זו.
16/01/2013  |  ד"ר דויד שוורץ  |   מאמרים
הבחירות ב-22 בינואר הן על מה שיהיה כאן ב-23 בינואר. עד העשרים ושניים אפשר להבטיח הכל. בעשרים ושלש צריך לקיים.
16/01/2013  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
מבט קצר אל שידורי התעמולה מראה שמרבית המפלגות מעלות מיזמים שדי ברור שהן לא יוכלו לקיים אותם. מה שהופך את האירוע לנשף מסכות גדול המבלבל את הבוחר הישראלי.
16/01/2013  |  רועי אורן  |   מאמרים
הנתונים בדבר הגירעון הגדול בתקציב המדינה שנחשפו מפנים את הזרקורים מחדש לעבר המדיניות הכלכלית שעל הממשלה יהיה לגבש מיד לאחר הבחירות. ראש מכון כת"ר לכלכלה על-פי ההלכה שלח (יום ד', 16.1.13) למפלגות המתמודדות לכנסת ה-19 מסמך בנושא מצע כלכלי-יהודי. המכון, העוסק כבר במשך שנים רבות במחקר ובניתוח סוגיות כלכליות לאור מקורות היהדות, גיבש מצע הסוקר בקצרה את "העקרונות על פיהם נכון לדעתנו לנהל את הכלכלה במדינה יהודית", כתב ראש המכון הרב שלמה אישון במסמך שהוגש למפלגות.
16/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי  
הערכה: הביקורת של אובמה - נקמה בנתניהו  /  איציק וולף
דונלד טראמפ: בחרו בנתניהו המדהים  /  איציק וולף
מגמות דומות ויציבות בכל הסקרים  /  עידן יוסף
מי שמצביע משפיע?  /  מוטי פלד
מדוע לא אצביע בבחירות  /  הרב אליהו קאופמן
אז איך נבחר?  /  אליזבט רימיני
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il