|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
סוזן קולינס, רפובליקנית, מיין [צילום: רוברט בוקאטי, AP] דאז קולינס, דמוקרט, ג'ורג'יה [צילום: ג'ון בייזמור, AP]

הדמוקרטים צריכים רק שלושה-ארבעה מהפכים

גוברים הסיכויים למהפך בסנאט

אסטרטגים בשתי המפלגות אומרים לוושינגטון פוסט, כי טראמפ גורר עימו כלפי מטה את המועמדים הרפובליקנים - כולל במדינות שהיו עשרות שנים מעוזים שלהם
02/11/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות
המירוצים המרכזיים לסנאט / וושינגטון פוסט

מהמדינות השמרניות ביותר ועד למדינות הנוטות לדמוקרטים, המועמדים הרפובליקנים לסנאט ניצבים בפני אתגר אדיר של שמירת הרוב הדחוק שיש למפלגתם כיום (53 מול 47). הקורונה המגיעה לשיאים בימים האחרונים של המרוץ והירידה בתמיכה בנשיא דונלד טראמפ אפילו במדינות הנאמנות לו ביותר, מושכות מטה גם את המועמדים לסנאט ומגדילים את סיכוייהם של הדמוקרטים לחולל מהפך – מסיק וושינגטון פוסט בעקבות שיחות עם עשרה אסטרטגים בשתי המדינות המעורבים לעומק במרוץ לסנאט.

שני הצדדים אינם בטוחים בנצחונם, וייתכן שיעברו ימים ושבועות – יש אפילו תסריט של חודשים – עד שייוודעו התוצאות. אבל תמונת המצב הכללית, לנוכח היחלשותו של טראמפ, מכניסה ללחץ בשבועות האחרונים את הרפובליקנים. "הנשיא מפסיד באריזונה, והוא ומרתה קשורים זה לזה", אמר בשבוע שעבר קווין מק'לפלין, מנהל אגף הסנאט במפלגה הרפובליקנית, בהתייחסו למרוץ של הסנאטורית מרתה מק'סאלי באותה מדינה. בנקודה מסוימת חששו הרפובליקנים שג'ו ביידן מגיע ל-50% בג'ורג'יה – תסריט אימה כאשר הם מנסים להגן על שני המושבים שלהם במדינה זו.

טראמפ ניצח בקנזס בפער של 20 נקודות האחוז ב-2016, אבל כעת התמיכה בו מצטמקת. מדינה שבחרה בדמוקרט פעם אחת בלבד מאז 1940 מצטיירת כעת כזירה של מרוץ צמוד יחסית. אפילו באלסקה, שהצביעה פעם אחת בלבד בהיסטוריה בעד מועמד דמוקרטי (לינדון ג'ונסון, 1964), יתרונו של טראמפ מצומצם והמפלגה נאלצת להזרים כספים לסנאטור דן סליבאן. "אני אומר לכם, זה לא בגלל סליבאן", הבהיר מק'לאפלין.

הדמוקרטים מצידם אומרים, כי אותם סנאטורים רפובליקנים עשו מעט מדי כדי להתכונן למירוצים כה צמודים. בשנת 2014 הם נבחרו בין היתר בשל התנגדותם לאובמהקר והיה עליהם להציע תוכנית חילופית – מה שמעולם לא קרה. החלטתו של טראמפ לתמוך בבית המשפט העליון בעתירה לביטול אובהמקר כולו, בעיצומה של הקורונה – החמירה עוד יותר את מצבם. ויש לרפובליקנים עוד בעיה יסודית, במדינות מפתח כמו טקסס, פנסילבניה ואוהיו. במחוזות בהם הבחירות לנשיאות ב-2016 היו צמודות, ביידן מוביל כעת בבטחה; במחוזות בהם טראמפ ניצח בגדול, יתרונו כעת קטן. הדבר בא לידי ביטוי במישרין גם במירוצים לבית הנבחרים, בו הדמוקרטים צפויים לשמר את הרוב שלהם ואולי להגדילו.

דינמיקה זו גורמת לכמה רפובליקנים להתכונן בשקט לתבוסה קשה, אך זה עדיין אינו המצב במירוצים הצמודים לסנאט – מדגיש הפוסט. הדבר נובע בין היתר ממאמץ ניכר שמשקיעים מטה המפלגה הרפובליקנית וזרוע התרומות העיקרית שלו,
Senate Leadership Fund
המפלגה גייסה השנה 275 מיליון דולר, כמעט כפליים מאשר בבחירות לקונגרס ב-2018, וזרוע התרומות גייסה 120 מיליון דולר בתוך שישה שבועות בלבד. סכומים אלו אפשרו למפלגה ולמועמדיה להציף את הציבור בפרסומות ולחזור למשחק במדינות שנראו לדמוקרטים כאילו הן בכיסם. המפלגה מנהלת לראשונה מסע אגרסיבי שמטרתו להביא מצביעים לקלפיות. יש לו חשיבות רבה במיוחד במדינות בהן המרוץ לנשיאות לא אמור היה להיות צמוד יחסית, כמו אלסקה, קנזס ומונטנה.

אסטרטגים בשתי המדינות צופים מהפכים בקולורדו ובאלבמה, כך שהרוב הרפובליקני יישאר בעינו. אבל הרפובליקנים יכולים להרשות לעצמם להפסיד רק שניים מבין יתר המושבים שברשותם כיום אם ביידן ינצח (ולהגיע לרוב של 49-51), ושלושה אם טראמפ ינצח, כי במקרה של תיקו 50 – סגן הנשיא הוא השובר את השוויון.

למרות הירידה בפופולריות של טראמפ, המועמדים הרפובליקנים אינם מתנתקים ממנו אלא מנסים לפנות לתומכיו הנאמנים ביותר, שחלקם עדיין מתייחסים בחשדנות לממסד הוותיק של המפלגה. מק'סאלי הצטרפה לטראמפ על הבמה בשבוע שעבר, למרות שהוא השתלט על האירוע ודחק בה לא לדבר: "יש לך דקה, מרתה! דקה אחת, מרתה! הם לא רוצים לשמוע את זה, מרתה. יאללה. קדימה. מהר, מהר, מהר, מהר" – אמר לה טראמפ. ואילו הסנאטור דייוויד פרדיו מג'ורג'יה ביטל את העימות האחרון מול ג'ון אוסוף כדי להשתתף בעצרת עם טראמפ.

שני הצדדים מסכימים, כי האסטרונאוט לשעבר מארק קלי מוביל על פני מק'סאלי, וכי הסנאטור ת'ום טיליס (צפון קרוליינה) נמצא בעמדת נחיתות מול קאל קנינגהאם. אם שניהם יפסידו, גורלו של הרוב הרפובליקני יהיה תלוי בסנאטורית סוזן קולינס ממדינת מיין, המכהנת מזה 24 שנים ואשר מפגינה עצמאות ניכרת מול טראמפ. לאחרונה היא סירבה לומר האם לטראמפ מגיע להיבחר מחדש, מה שמסביר שהיא מחזיקה מעמד למרות שטראמפ מפגר במדינתה בשיעור ניכר. הדמוקרטים מתוסכלים מכך שהמרוץ במדינת מיין עודנו צמוד, למרות שהשקיעו מיליוני דולרים בפרסומות שליליות נגד קולינס. התוצאות במדינה זו עשויות להתפרסם רק בשבוע הבא.

במטה הרפובליקני עדיין זועמים על ציר בית הנבחרים דגלאס קולינס, אשר מתמודד בבחירות מיוחדות בג'ורג'יה נגד קלי לופלר המחזיקה כעת במושב. למעלה מ-20 איש מתמודדים על המושב, ושני הראשונים יתמודדו ראש בראש בסיבוב נוסף. לדעתם, אם קולינס לא היה מתמודד – היו יכולים כספה של לופלר והפופולריות של פרדיו לסייע לטראמפ במרוץ בג'ורג'יה (16 אלקטורים).

המרוץ הצמוד ביותר הוא כנראה זה המתנהל במדינת אייווה, בין הסנאטורית הרפובליקנית ג'וני ארנסט לבין תרזה גרפילד הדמוקרטית. טראמפ ניצח במדינה זו בפער של תשע נקודות, אך בחודשים האחרונים מעמדו בה נחלש. הדמוקרטים רואים את אייווה כנקודת מפתח ומאמינים שאם גרפילד תנצח, הם יוכלו לזכות במדינות בהן טראמפ הפסיד לפני ארבע שנים. הם גם מזרימים סכומים ניכרים למדינות בהן טראמפ ניצח בפערים של 21-9 נקודות: אלסקה, קנזס, דרום קרוליינה וטקסס; הוא מוביל בהן גם כיום, אך בפער קטן בהרבה.

תאריך:  02/11/20   |   עודכן:  02/11/20
איתמר לוין
+מורשת טראמפ: השופטים, הפילוג, הסביבה
23:13 02/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אם טראמפ יפסיד בבחירות, זה יהיה בגלל הקורונה - מנתח אקונומיסט  ▪  טראמפ הצליח במיוחד במינוי השופטים, השיג צמיחה נאה עד הקורונה, קיצץ מיסים וצמצם את ההגירה  ▪  בצד השלילי הוא גרם נזק כבד לאיכות הסביבה והרעיל בצורה חסרת תקדים את הפוליטיקה האמריקנית
סיכום הקדנציה הראשונה של טראמפ / אקונומיסט
הצבעה מוקדמת, מסצ'וסטס, 29.10.20 [צילום: אליז אמנדולה, AP]
הצבעה בדואר, וושינגטון, 28.20.20 [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
+אקונומיסט: הסקרים הפעם כנראה צודקים
19:33 02/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העיתון מסביר שיש כמה הבדלים מהותיים בין הסקרים שניבאו ניצחון להילרי קלינטון ב-2016, לבין אלו הצופים כעת ניצחון לג'ו ביידן  ▪  טראמפ בונה על פסילה מסיבית של קולות בהצבעה המוקדמת, בה יש לביידן יתרון של 40 נקודות האחוז
היום האחרון של הקמפיין, 2.11.20 / CBS This Morning
טראמפ. לא עבר 47% תמיכה [צילום: אוון ווצ'י, AP]
ביידן. פתח פער באפריל [צילום: אנדרו הרניק, AP]
+מתי יתפרסמו התוצאות בארה"ב
18:08 02/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בכמה ממדינות המפתח עשויות תוצאות הבחירות לנשיאות להיוודע רק לאחר קבלת הקולות שנשלחו בדואר; אל תצפו להכרעה מהירה - מצא ניו-יורק טיימס
(קרוב ל-100 מיליון בדואר [צילום: ג'ון לוכר, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גוברים הסיכויים למהפך בסנאט
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מבין עניין
5/11/20 17:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
הנהגת הרש"פ נערכת להמשך המאבק המדיני נגד ישראל אחרי הבחירות בארה"ב. ההערכה ברש"פ היא שהמועמד הדמוקרטי ג'וב ביידן הוא שינצח בבחירות ויהפוך לנשיא הבא, אך היא נערכת גם לאפשרות שהנשיא טראמפ יזכה בקדנציה נוספת.
לג'ו ביידן יש סיכוי של 96% לנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב, בעוד סיכוייו של דונלד טראמפ מסתכמים ב-4% בלבד. כך צופה (יום ב', 2.11.20) המודל הממוחשב של אקונומיסט. על-פי המודל, ביידן יקבל 350 אלקטורים (80 יותר מן המינימום הדרוש), בעוד טראמפ יקבל 188 בלבד.
02/11/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רוב האמריקנים אינם יודעים מי נציגיהם בבית הנבחרים: רק 12% מהם נתנו את התשובה הנכונה על כך במחקר של אוניברסיטת הרווארד בשנת 2018. לעומת זאת, כאשר ג'נט דיאז – המתמודדת לסנאט של מדינת פנסילבניה – דפקה על דלתות באחד מסופי השבוע האחרונים, המבטים לא היו זגוגיים כרגיל; חלק מן התושבים אפילו זיהו אותה.
01/11/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
לאחרונה עולים יותר ויותר קולות, שהאחרונה לעת הזו היא הסטר פריס (Hester Peirce) חברת מועצת הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC/נציבות) שהצהירה לאחרונה כי קיים חשש מההתחייבויות הרגולטוריות הפוטנציאליות העומדות בפני מנהלי הציות הראשיים (CCO), ובראשם הטלת אחריות אישית על קציני ציות, והציעה שהנציבות תפעל בעניין. ואכן, רק ב-10/2020 הטילה המועצה של רשות לניירות ערך האמריקנית על סימונס (Simmons), קצינת ציות בחברת השקעות, עיצומים מנהליים, ובהם איסור לעסוק במקצוע וקנס כספי גבוה1.
בתולדות אמריקה עוד לא קרה שכמחצית מהמצביעים לנשיאות מימשו את זכותם לפני יום הבחירות. ההנחה הראשונה הייתה כי הסיבה היא הקורונה ואי הרצון להצטופף בקלפיות ביום אחד. אלא שהתמונות החוזרות ונשנות מדי יום של עשרות מיליוני אמריקנים העומדים בתורים ארוכים במשך שעות מדגישה סיבה נוספת, ואולי העיקרית, כי למעשה מדובר במשאל-עם על המשך נשיאותו של דונלד טראמפ. התומכים בו מזה והמתנגדים מזה מתנגחים על אישיותו ומדיניותו כאשר ההסכמה היחידה ביניהם היא כי נשיא כמוהו לא היה מעולם בבית הלבן.
01/11/2020  |  בצלאל לביא  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il