|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
הלוי. בשתי ידיים [צילום: הרצי הלוי/פלאש 90]
יומן מלחמה, היום ה-74

ארבע חזיתות

צה"ל נלחם עתה בארבע חזיתות. בעזה מדרום, ביהודה ובשומרון ממזרח, בלבנון ובסוריה מצפון - ולהגנת הדמוקרטיה מפני המתנכלים לה מבית
20/12/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


הרצי הלוי, ההצדעה

יריב לוין החל לגלגל את האסון שהגיע לשיאו ב-7 באוקטובר. כמעט על דעת עצמו, ובברוטאליות פרלמנטרית חד-צדדית, הציף את ישראל בגל של איבה עם ההפיכה המשפטית שלו, שזעזעה את אמות הספים. שר המשפטים הזה, שיותר מכל אחד סביב שולחנו צריך היה להיאלם מרצון אינו מרפה. היום מצא לנכון לנזוף ברמטכ"ל הרצי הלוי בהקשר לעניין ביטחוני. גם מה הוא מבין בענייני הביטחון?

החרה-החזיק אחריו איתמר בן-גביר, שתקף את הרמטכ"ל מדוע נזף בחיילים אווילים אשר התפללו במסגד. בן-גביר הוא פרובוקטור להכעיס, אבל הלוי הוא ירושלמי אסלי ונפנף מעליו את השר הבלתי ראוי. אילו שמע בן-גביר שמעודו לא שירת בצה"ל מה שנאמר לי מפי הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי על יכולתו של הלוי כלוחם אמיץ וחושב לא היה מתגרה בו.

צה"ל נלחם עתה בארבע חזיתות. בעזה מדרום, ביהודה ובשומרון ממזרח, בלבנון ובסוריה מצפון - ולהגנת הדמוקרטיה מפני המתנכלים לה מבית. אילו יכולתי הייתי מצדיע להרצי בשתיים ידיים, בעת ובעונה אחת.

האם גדעון סהרור?

לפני שבועיים הגיב גדעון סער בזלזול לשאלתי אם יישאר בממשלה למקרה שבני גנץ יפרוש ממנה. אין לו כוונה לנתק את השותפות בסיעה הממלכתית. כך יאה וכך נאה. רק שלא כך פני הדברים. מכל עץ רענן מצייצים כי אכן לא יפרוש עם חבריו. הוא רוצה לחזור לחיק האב המושחת. והנאומים הלוהטים? וההסברים המשכנעים? והיושרה?

ה"וייז" הביוגרפי שלו מתחיל לדמות לזה של אידית סילמן. עזב את הליכוד. התייצב עצמאי. סגר עם הממלכתית. עכשיו מתרחק מן הממלכתית. קרוב לוודאי שישלים סיבוב ויגיע בחזרה לליכוד. כמותו גם זאב אלקין שאי אפשר לשכוח את נאומיו חוצבי הלהבות נגד נתניהו והתפרעות הביביסטים כלפי אשתו בכניסה לביתם.

ודאי, אילו הציע הליכוד לסער לכהן כראש הממשלה, ובעצם לכל אחד מחבריו - ניתן היה לבנות תזה המצדיקה את קיום הממשלה עד להתפזרות הכנסת במועדה. אך הם מדברים על ממשלה שאינה מעבירה את נתניהו מתפקידו, ומה סער יאמר לאנשים שבטחו בו?

או-או

בנימין נתניהו הבטיח לשופטי בג"ץ כי ביכולתו לכהן כנאשם בפלילים וכראש הממשלה בעת ובעונה אחת, והאמינו לו. עתה הודיע סניגורו עמית חדד לפרקליטות כי ביבי לא יוכל לחקור כ-15 עדי תביעה (באמצעות פרקליטו, מדוע לא?) עד לסיום המלחמה. זאת אומרת שאינו יכול להחזיק בשני הכובעים במקביל. אם כן - עליו להתפטר. איש אינו מופתע שנתניהו אינו נוהג כך.

המכתב של חדד אינו מוכיח כי ביבי יאריך את המלחמה ככל יכולתו כדי להימלט מהמשך המשפט. הוא רק חשוד ככזה, ואין כל הוכחה. נכון. אבל הוא מוכיח (לפחות) כי לנתניהו יש עניין בקיומה של מערכה צבאית ארוכה ככל האפשר גם אם לא ינקוף אצבע להתמיד בה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  20/12/2023   |   עודכן:  20/12/2023
דן מרגלית
+צה"ל תקף מפקדת חיזבאללה בלבנון ועמדה של צבא סוריה
22:22 20/12/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב רמת הגולן, זוהו ארבעה שיגורים משטח סוריה שחצו לשטח ישראל. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי וכן עמדה צבאית של צבא סוריה.

בנוסף, כוחות צה"ל זיהו מספר מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת משטח לבנון לאורך הגבול במרחב מטולה. הכוח ירה לעברם, זוהו פגיעות.
+שינויים בתנועת הרכבת הקלה בגוש-דן בעקבות אירוע בטחוני
21:57 20/12/23  |  עידן יוסף
עקב אירוע בטחוני באזור תחנת ארליך בת ים, קו R1 יעבוד במתכונת חלקית מתחנת הקוממיות לתחנת העצמאות בת ים ובחזרה, ומהתחנה המרכזית פ״ת (CBS) לתחנת אליפלט ת״א ובחזרה. קו R3 ללא שינוי.
+חוק חדש יעניק למערך הסייבר סמכות לתת הוראות לגוף אזרחי במקרה של תקיפה
21:24 20/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+מפקד פיקוד הדרום תועד מסייע לשריונרים להחליף זחל
21:18 20/12/23  |  עידן יוסף
מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים (ד'), סיור מבצעי עם מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס וכוחות אוגדה 98 בחאן יונס, ותועד מסייע לחיילי שריון להחליף זחל.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+מתחת לעזה: העיר התחתית של בכירי חמאס נחשפת לראשונה
20:01 20/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הושלמה ההשתלטות על מרכז ההנהגה של חמאס ברצועת עזה שבו פעלה והתנהלה ההנהגה השלטונית והצבאית  ▪  המתחם כולל רשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות, משרדים ודירות מחיה של בכירי הזרוע הצבאית והמדינית ביניהם סינוואר, הנייה ודף  ▪  כ-600 מחבלים חוסלו מהקרקע והאוויר
מעבר לעיר התחתית [צילום: דובר צה''ל]
+ביידן: אין צפי לעסקת חטופים בקרוב
19:27 20/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נשיא ארה"ב מצנן את הודעת הבית הלבן על "מגעים רציניים מאוד"  ▪  בלינקן: "ישראל מוכנה להפוגה תמורת שחרור חטופים. חמאס הוא הבעיה"
אלה בן עמי שאביה נחטף על ידי מחבלי חמאס ברצועת עזה ואחיו של אוהד מצטלם בבית המשפחה ההרוס בקיבוץ בארי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו בעקיצה לסמוטריץ': "בחר לצייץ דברים משוללי כל יסוד"
19:15 20/12/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי "מצער ששר האוצר בחר לצייץ דברים משוללי כל יסוד". הוא התייחס לתגובתו של חבר הקבינט המורחב לדיווח לפיו קבינט ניהול המלחמה בראשות נתניהו אישר לראש המוסד לדון בשחרור "אסירים כבדים" במסגרת עסקה, שבה כתב סמוטריץ' כי את ראש המוסד צריך הקבינט להנחות לחסל את ראשי החמאס ולא לנהל עימם מו"מ.

בהודעת הליכוד, עקץ נתניהו: "ראש הממשלה נתניהו כבר הנחה את המוסד לחסל את בכירי חמאס בכל מקום שהם כפי שהנחה את שר האוצר לפתוח את הברזים ולדאוג שהכספים יגיעו לאזרחים, לעסקים, למפונים, לחיילים ולמילואימניקים".

מהציונות הדתית נמסר בתגובה: "הברזים היחידים שראש הממשלה ניסה ללחוץ על שר האוצר לפתוח בכל מיני קומבינות הם אלה שנועדו להזרים כספים לרשות הפלשתינית כדי שהיא תעביר אותם לחמאס בעזה. טוב ששר האוצר עמד בפרץ והציב קו אדום".

בליכוד אמרו את המילה האחרונה בתגובה נוספת: "מודים על תמיכתו של סמוטריץ׳ במדיניות שמוביל ראש הממשלה נתניהו ביום שאחרי חיסול החמאס - לא נחליף את חמאסטן בפתחסטן".

גורם בכיר בקואליציה אמר ל-ynet: הריב בין סמוטריץ' ונתניהו וההתקפות המתוקשרות ביניהם - מבוימים. השניים מודאגים מעליית בן-גביר בסקרים. לא ברור האם מדובר בגורם הנמנה עם מפלגת עוצמה יהודית.
+הרמטכ״ל ללוחמי מילואים בגבול הצפון: "לא חוזרים למה שהיה קודם"
19:09 20/12/23  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נפגש עם לוחמי מילואים בגבול הצפון, ואמר להם: ״אנחנו לא חוזרים למה שהיה קודם. זאת אומרת - זה לדחוק עוד, זה לקבע את זה ולהחזיר פה את התושבים, נטועה וכל קו הגבול, למצב אחר, שהוא הרבה יותר בטוח. אנחנו, התפקיד שלנו כלובשי מדים, זה להכין את האופציה הראשונה, להיות מוכנים לה בצורה מאוד טובה, ללחימה. ואיך שלא יהיה - בשנה הקרובה תהיה הרבה עשייה.

"תשמעו, אני תמיד האמנתי במערך המילואים, אני אומר, לראות פה את הרצינות ככה בשטח זה מרשים מאוד-מאוד, יש על מי לסמוך. תמשיכו ככה, טוב וחזק. מאמץ גדול מאוד גם, תגידו את זה גם לכל החיילים, לטפל טוב-טוב באנשי המילואים, סטודנטים, שכירים, עצמאיים והמדינה תשים כאן משאבים, אנחנו עובדים על חזק מאוד. אנשים באים אני יודע, קודם כל בשביל המשימה והשליחות וזה מורגש מאוד וזה הכי חשוב ואנחנו נדאג גם שהמדינה מחזירה כמו שצריך כי אנשים באמת עושים כאן הקרבה שהיא ראויה מאוד להערכה. טוב לראותכם״.
+גוש-עציון: חוסל מחבל שהשליך בקת"ב לעבר כוח צה"ל
18:37 20/12/23  |  עידן יוסף
לוחמי צה"ל חיסלו מחבל שסיכן את חייהם סמוך לחוסאן בגוש עציון, לאחר שזרק לעברם בקבוקי תבערה. אין נפגעים לכוחותינו.
+תא"ל יקי דולף נכנס לתפקיד מפקד אוגדת יהודה ושומרון
18:17 20/12/23  |  עידן יוסף
תא"ל יקי דולף נכנס (ד') לתפקיד מפקד אוגדת יהודה ושומרון במקומו של תא"ל אבי בלוט, אשר כיהן בתפקיד מעל שנתיים וצפוי להיכנס לתפקיד מפקד המכללה לפיקוד ומטה.

מעמד ההחלפה נערך היום בבסיס מפקדת אוגדת יהודה ושומרון בבית אל, בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקדים נוספים.
דולף, פוקס ובלוט [צילום: דובר צה''ל]
+מכה מכרעת: כך שיבש צה"ל את פעולות המערך האווירי של חמאס
18:14 20/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חיל-האוויר תקף בהצלחה וחיסל מספר רב של גורמים בכירים במערך האווירי של חמאס, תוך פגיעה ביכולות המבצעיות שלו  ▪  השמדת יחידות טילי קרקע-אוויר קטנות, יחידות מטוסים בלתי מאוישים ומתקני מזל"טים מנעו התקפות אפשריות על כוחותינו  ▪  החיל פירק מערכת גילוי מטוסים מתוחכמת שהוסתרה במבנים אזרחיים בעזה, ושיבשה את יכולתו של חמאס לנטר את השמיים
הבכירים שחוסלו
+תיעוד מצלמת הכלב: החטופים צעקו "אלון ויותם", הכוח סבר שזו הטעיה
17:50 20/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יותם חיים, סאמר א־טלאלקה ואלון שמריז תועדו במצלמה שהיתה על כלב שנכנס למבנה שבו הרג צה"ל את המחבלים שהחזיקו בהם  ▪  המצלמה לא נבדקה מפני שהכלב נהרג במהלך הפעילות  ▪  בתיעוד, שאותר בדיעבד, נשמעות צעקות בעברית
אלון שמריז, יותם חיים וסאמר אל-טלאלקה
+נתניהו: מי שחושב שנעצור - פשוט לא מחובר למציאות
17:13 20/12/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו ממשיכים במלחמה עד הסוף. היא תימשך עד לחיסול החמאס - עד לניצחון. מי שחושב שנעצור - פשוט לא מחובר למציאות".

נתניהו אומר שלא תהיה הפסקה של האש, אך אינו שולל הפוגה.
+שתי ספינות נפגעו בים סוף מירי טילים של החות'ים
17:05 20/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנהיג החות'ים בתימן עבד אל-מלכ מאיים: "אם האמריקנים יוסיפו להתערב נגדנו - נכוון טילים אל ספינות הקרב שלהם"  ▪  בלומברג: יותר מ-100 ספינות מכולות שינו את נתיב השיט שלהן
הגזרה מוסיפה להיות מסוכנת [אילוסטרציה: runwayml]
+בכיר ישראלי: ישראל וחמאס לא קרובות לעסקה כרגע
16:58 20/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ירי למעלות תרשיחא ולגליל המערבי; צה"ל השלים תקיפת מטרות בלבנון
16:56 20/12/23  |  עידן יוסף
בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הצפון, זוהו שני שיגורי טילי קרקע אוויר לעבר כלי טיס של חיל-האוויר שלא נפגע והמשיך במשימתו לצד מספר שיגורים נוספים לעבר שטח ישראל, שוגר מיירט במהלך האירוע. צה"ל תקף בארטילריה בשטח לבנון.

מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור, מבנה צבאי, עמדות שיגור, מפקדה מבצעית ומחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשטח לבנון.

כמו-כן, צה"ל ביצע משעות הבוקר ירי ארטילרי וירי טנקים במספר מוקדים בשטח לבנון להסרת איום ותקף תשתית טרור נוספת של חיזבאללה. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב גורן ומרחב מנרה.


+לפיד: אמשיך להוביל מהלך להטלת עיצומים כלכליים על חמאס עם מדינות אירופה וארה״ב
14:20 20/12/23  |  מירב ארד
ראש אופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "במהלך הפגישות עם בכירי ההנהגה הגרמנית, הצגתי מסמכים עם רשימת חשבונות בנק מופללים של חמאס. אני מתכוון להמשיך להוביל מהלך להטלת עיצומים כלכליים על חמאס עם מדינות אירופה וארה״ב, במטרה להפעיל לחץ מאסיבי על המקורות הכלכליים של חמאס עד למיטוט הארגון גם מבחינה פיננסית".
+לא לסיוע הומניטרי
14:17 20/12/23  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה
אחרי הטבח שביצע החמאס בישראל, ולנוכח הידיעה הברורה שהדלק והמזון ישמשו אותו להילחם בישראל, אסור להיכנע ללחץ האמריקני
מאריכים את המלחמה [צילום: פטימה שבאיר/AP]
+הערכות: יחיא סינוואר ומוחמד דף הקיפו את עצמם בחטופים
13:22 20/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפרשן הבכיר של וושינגטון פוסט, דייוויד איגנציוס, אומר שהמלחמה מתקרבת לנקודת מפנה: צה"ל יתחיל לדלל את כוחותיו, וכוח משטרה פלשתיני - אולי בתמיכת מדינות המפרץ - ישמור על הסדר האזרחי  ▪  המצב בשדה הקרב רחוק מהכרעה ולא בטוח שחמאס אכן יחוסל
דף. יעד לחיסול
סינוואר. על הכוונת [צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90]
+שר החוץ אלי כהן נחת בקפריסין לתחילת ביקורו המדיני
13:14 20/12/23  |  מירב ארד
שר החוץ אלי כהן נחת לפני דקות ספורות בקפריסין לתחילת ביקורו המדיני. הביקור יתמקד בקידום המסדרון הימי מקפריסין לרצוע עזה במסגרת האסטרטגיה הישראלית להינתקות כלכלית מרצועת עזה.
[צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ]
+ג'באליה: אותרה משאית עליה הותקנו רקטות ארוכות טווח
13:01 20/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במסגרת הפשיטה במרחב ג'באליה איתרו הלוחמים אמצעי לחימה נוספים בהם נשקים  ▪  הלוחמים השמידו את המשאית ואת הרקטות
רקטות ארוכות טווח שאותרו במשאית [צילום: דובר צה"ל]
+ארבל על מועמד שמתלבט בין מילואים לבחירות: "יש רגעים במנהיגות שבהם צריך להכריע"
12:29 20/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ וולדיגר דרשה לדחות את הבחירות המקומיות ל-27 בפברואר כדי לאפשר לחיילים להשתתף בהן  ▪  השר ארבל סירב, בטענה שגורמי המקצוע ממליצים לקיים את הבחירות במועדן  ▪  ח"כ שירי קורא לקיים דיון מסווג בנושא בוועדת הפנים
ארבל. קיבל גם התנגדויות מבית [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הרהורים בעת מצוקה (14)
12:11 20/12/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
לא הגעתי לנחם את משפחתו של סא"ל תומר גרינברג ז"ל, אבל הוא במחשבתי מפעם לפעם  ▪  איזו אבדה. הוריו סיפרו שלמעלה מאלף איש באו לנחמם מדי יום
הלוויתו של תומר גרינברג [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תביעה: המדינה מתכננת לפטר 17 רבש"צים בצפון
10:22 20/12/23  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
ההסתדרות הלאומית וארגון הרבש"צים מבקשים מבית הדין למנוע את הפיטורים ואת העברת האחריות עליהם ממשרד הביטחון למשרד לביטחון לאומי
עמק המעיינות. רבש"ץ אחד לשלושה יישובים [צילום: אריה גנתון]
+השר קיש: מקווים להחזיר בתחילת פברואר את היישובים שפונו בדרום
10:22 20/12/23  |  מירב ארד
שר החינוך יואב קיש בראיון לגל"צ: "מקווים להחזיר בתחילת פברואר את היישובים שפונו בדרום, לפחות את אלו שבמרחק גדול מ-4 ק"מ". על דוח מבקר המדינה
בנושא המענה בתחום האזרחי בשבועות הראשונים של המלחמה, אמר: "צריך להבין שיש פה אירוע שהיה גדול על כולנו, שהתחיל כאירוע משברי עצום שהפתיע את כולם. אף אחד לא חשב שיהיה אסון בממדים כאלו, אף ממשלה לא הייתה יכולה להתמודד מיידית עם האירוע"
+לוחמי צה"ל מיפו את בית אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע במחסום המנהרות
09:57 20/12/23  |  מירב ארד
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב מיפו הלילה את בית אחד המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במחסום המנהרות ב-16 בנובמבר. הכוחות עצרו במהלך הלילה 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, 11 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
+כלי טיס של חיל-האוויר תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון
09:54 20/12/23  |  מירב ארד
לפני זמן קצר, כלי טיס של חיל-האוויר תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, מספר תשתיות טרור לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון.
+שיר לשלום
09:45 20/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

גיטרה בקנה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+"במלחמה יש לחתוך בהוצאות לא חיוניות. הממשלה עושה את ההפך"
09:41 20/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחת עומק חמישית עם פרופ' עומר מואב (שהוא אחייני), הטוען: "במלחמה יש לחתוך בהוצאות לא חיוניות. ממשלת ישראל עושה את ההפך! דוגמא: העברת כספים למורשת רחבעם זאבי (גנדי)"
[צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+צה"ל תקף למעלה מ-300 מטרות במהלך היממה האחרונה
09:20 20/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בשטח רצועת עזה ממשיכים לנהל קרבות פנים אל פנים מול מחבלים, להכווין כלי טיס לעבר חוליות חמושות ואמצעי לחימה, זאת לצד תקיפות חיל-האוויר וכוחות זרוע הים
פעילות צה"ל בשטח הרצועה
[צילום: דובר צה"ל]
+תמיכה בגיל הרך בעולם של מציאות מורכבת
09:12 20/12/23  |  ליאור קורנבלוט   |   לרשימה המלאה
הקשיבו והקדישו זמן ותשומת לב לשיחות בין הילדים, לשפה בה הם משתמשים, לפרשנות שהם נותנים לכל המידע שמציף אותם
מצב מורכב [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+"וושינגטון פוסט": ישראל שוקלת הפסקת אש של מספר שבועות תמורת שחרור חטופים
09:12 20/12/23  |  מירב ארד
פרשן הוושינגטון פוסט דיוויד איגנשיוס דיווח ישראל אש פועלת להתנעת המו"מ עם חמאס, שוקלת להסכים להפסקת אש שתימשך כשבועיים כדי לאפשר לחמאס לאתר את החטופים ולהחזירם במסגרת עסקה להשבת החטופים לישראל. עוד ציין הפרשן כי בתום הפסקת האש, צה"ל עשוי לסגת מפעילות התקפית בצפון הרצועה.
+רס"ר אוריאל כהן וסרן ליאור סיון נפלו בדרום רצועה
08:08 20/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כהן, בן 33 מצור הדסה, היה לוחם בחטיבת גבעתי  ▪  סיון היה קצין לוחם בגדוד 363 של חטיבת הראל  ▪  בכך עלה מניין חללי צה"ל ל-465 מפרוץ המלחמה, ו-133 בתמרון הקרקעי  ▪  בנוסף לוחם מגדוד רותם בחטיבת גבעתי נפצע באורח קשה בקרב בדרום הרצועה
רב-סמל ראשון (במיל') אוריאל כהן ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
סרן במיל' ליאור סיון ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+לוין והיועמ"ש: העמימות לגבי העמדת מחבלי חמאס לדין - מכוונת
02:48 20/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מיארה: "צריך לשמור על כללי המשפט הבינלאומי. שב"כ חקר את המחבלים וחלקם הועברו למשטרה לחקירה"  ▪  רוטמן: "כבר החלטתם ללכת על משפט פלילי? למה?!"
שמחה רוטמן, יריב לוין, גלי בהרב מיארה ושרון אפק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מזכ"ל האו"ם צפה בסרט הזוועות מיום הטבח
00:58 20/12/23  |  עידן יוסף
מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש צפה בתחילת השבוע בסרט הזוועות של דובר צה"ל. הוא דחה את הצפייה לא פעם בשל מה שהגדיר "אילוצי לו"ז". אנשי לשכתו של השגריר באו"ם גלעד ארדן ארגנו עבורו הקרנה פרטית על-ידי הנספח הצבאי אל״ם גיא ברק. גוטרש אמר אחרי ההקרנה כי אלה בני אנוש בצורתם השפלה ביותר.
+שני חיילים נפצעו בינוני מטיל לעבר מלכיה; יורטו שישה שיגורים לעבר יפתח
00:36 20/12/23  |  עידן יוסף
בהמשך להתרעה במרחב יפתח, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שישה שיגורים משטח לבנון. דקות ספורות לאחר מכן, כלי טיס של חיל-האוויר תקף בשטח לבנון את המשגר ואת חוליית המחבלים שביצעה את הירי.

בנוסף, כלי טיס של חיל-האוויר תקף מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בו פעלה חוליית מחבלי הארגון.

כמו-כן, כתוצאה מהירי לעבר מוצב צה״ל במרחב מלכיה מוקדם יותר היום, נפצעו שני לוחמי צה"ל במילואים באורח בינוני. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
דובר צה"ל התיר לפרסום (יום ד', 20.12.23) כי רב-סמל ראשון (במיל') אוריאל כהן, בן 33 מצור הדסה, מפקד נמר ביחידת הסיוע המנהלתי בחטיבת גבעתי, נפל בקרב בחאן יונס שבדרום רצועת עזה.
20/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת המשנה לבחינת פעולות הממשלה לשם יצירת מסגרת משפטית מתאימה להחזקתם ולהעמדתם לדין של מחבלי החמאס שהשתתפו בהתקפה על ישראל בשבעה באוקטובר 2023, התכנסה (19.12.23) לדיון חסוי בנושא הסטטוס המשפטי של המחבלים שהשתתפו במתקפת הפתע ופעולות הממשלה בהקשר זה.
20/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי מפרסם (יום ג', 19.12.23) סרטון שבו נראים החטופים גדי מוזס (79) מניר עוז ואלעד קציר (47) מניר עוז בנה של חנה קציר ששוחררה מהשבי. שניהם נראים מדברים בסרטון בשני קטעים נפרדים.
19/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשות השיט של נורווגיה העלתה (19.12.23) את רמת הכוננות בדרום ים סוף לרמה הגבוהה ביותר וקראה לכל הספינות הנורווגיות להימנע מלהגיע לאזור. נורווגיה היא אחת ממדינות הקואליציה בכוח הרב-לאומי בראשות ארה"ב, שנועד להגן על נתיבי השיט הימי. אתר פוליטיקו פרסם כי 19 מדינות הודיעו שיצטרפו לכוח הימי שהקימו האמריקנים להגן על אזור הים האדום - אך תשע מהן מסרבות ששמן יתפרסם, כולל מדינות ערביות.
19/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בצה"ל הודיעו (יום ג', 19.12.23) כי הסתיים כיבוש ג'באליה שבצפון הרצועה על-ידי אוגדה 162, וכי המערכת המבצעית של חמאס בשכונה הושמדה. עוד מסרו בצה"ל כי יכולת הפיקוד והשליטה של החטיבה הצפונית של חמאס נפגעה באופן אנוש. עם זאת, המחרחב לא טוהר לחלוטין ממחבלים.
19/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il