עמית דובקין / Amit Dubkin |
אסטרטג נדל"ן, יועץ תקשורת ובעל משרד למיתוג ויחסי ציבור. |
|
|
לקבלת רשימות חדשות בנושא לדוא"ל שלך: |
|
|
עמית דובקין / Amit Dubkin |
|
המלחמה והרכבת הקלה כהזדמנות לשכונות הדרום
השילוב של דחיפת התחדשות עירונית כוללת בשכונות הדרום, זאת תוך כדי העברתן ברשם המקרקעין ובד בבד התקדמות שלושת קווי הרכבת הקלה, האדום שכבר נפתח, ובהמשך הקווים הירוק והסגול, בהחלט עשויים להעניק "פוש" דרמטי לשכונות אלה
22/10/2024 |
עמית דובקין
|
|
האם המלחמה תטשטש הפער בין מרכז לפריפריה
דווקא המלחמה האחרונה, שבמובנים רבים הרחיבה מאוד את אזורי הפריפריה עד כדי ממשק למרכז הארץ, עשויה ליצור בימים שלאחר סיומה, מגמה חדשה משמעותית של תזוזה הן למגורים והן לתעסוקה אל מחוץ ל"מדינת תל אביב"
01/10/2024 |
עמית דובקין
|
|
להכשיר את השרץ
20 שנה לאחר שהוחלט על תמ"א 38 כפרויקט לאומי לחיזוק מבנים, הפרויקט לא רק שאינו ממריא, אלא אף התאפיין בירידה במהלך השנתיים האחרונות
04/09/2024 |
עמית דובקין
|
|
היכן שכר המינימום
לא מדובר בתרחיש נקודתי בר תיקון טכני, אלא במגמה הולכת וגוברת שעלולה, חלילה, לייצר בד-בבד גם תרחיש של עוני של ממש, כפי שתואר על-ידי ז'בוטינסקי ואחרים, וגם חלילה להביא את החברה הישראלית לשבר חברתי שכמותו אל הכירה מעולם
30/07/2024 |
עמית דובקין
|
|
צפון עשיר, דרום עני - מיתוס חסר בסיס
מסתבר כי מה שמניע את הביקושים לנדל"ן איננו נושא הצפון-דרום, אלא דווקא איכות סביבה והמרחק בין אותו אזור או שכונה ממטרדים מזהמים
28/02/2024 |
עמית דובקין
|
|
כבר לא אור לגויים
ייתכן מאוד שטעות גדולה בידינו לחשוב כי אנחנו מודל ראוי של מדינה * המצב הנוכחי משקף אולי מגמה חיובית שהייתה במהלך העשורים שחלפו, אולם איננו משקף כל ועיקר את תמונת המצב הנוכחית ובמיוחד את התרחישים הצפויים לנו בעתיד
14/02/2024 |
עמית דובקין
|
|
העלייה הגדולה כמנוף לענף הבנייה
אם חפצים אנו לקלוט כהלכה את מאות אלפי העולים שיגיעו אלינו במהלך העשור הקרוב, שומה עלינו להגדיל באופן משמעותי את התחלות הבנייה לכ-120-100 אלף לשנה
22/01/2024 |
עמית דובקין
|
|
האם המשק באמת מתחיל להתאושש
זו ללא ספק אחת המלחמות הממושכות בתולדות המדינה ואיש עדיין אינו יודע כמה זמן בפועל היא תמשך והאם תסתכם בזירת רצועת עזה או גם בזירות נוספות דוגמת החיזבאללה בצפון
21/12/2023 |
עמית דובקין
|
|
גרעון כפול בגלל ממשלה כפולה
המספר הבלתי נתפס של חברי הממשלה הוא תולדה של הסכמים קואליציוניים ובד בבד תאבון בלתי נתפס של עסקנים פוליטיים כאלה או אחרים להתהדר בתואר "שר" או "שרה"
11/12/2023 |
עמית דובקין
|
|
מטרו בנגב המערבי כהתגשמות החלום הציוני
נשאלת השאלה האם להבדיל אלף אלפי הבדלות לא הגיע הזמן שבמסגרת שיקום מה שהיה עוטף עזה, אין מקום לשקול קידום מטרו מהיר, יעיל ובטוח גם באזור זה, כחלק בלתי נפרד מתכנונו לדורות הבאים?
06/12/2023 |
עמית דובקין
|
|
תגנו גם על דרום תל אביב
רוב הבניינים בדרום הינם ללא רישום זכויות מקרקעין (להלן "רישום בטאבו") ובסטטוס הקרוי "מושע" * הבעיה העיקרית שלו איננה רק בהעדר זכויות של הדיירים על הדירה בה הם מתגוררים, אלא גם בהעדר אפשרות, לא להתחדשות עירונית ובדיעבד גם לא למיגון
30/11/2023 |
עמית דובקין
|
|
עשור התשתיות הלאומיות 2034-2024
דווקא זוהי העת, בהפוך על הפוך, לנווט כמה שיותר תקציב ממשלתי באופן ממוקד לטובת תשתיות, זאת כולל תשתיות לתעסוקה, דיור ותחבורה, ולמצב מחדש את מדינת ישראל בצמרת המדינות המפותחות בעולם
16/11/2023 |
עמית דובקין
|
|
חרדים למדינת ישראל
על-פי נתוני ה-OECD, אם החרדים והערבים החיים בישראל היו נוטלים חלק שווה בתעסוקה ובפעילות הכלכלית, אזי מיקומה של ישראל היה מזנק לאחד המקומות הראשונים בעולם ברמת הצמיחה השנתית
07/11/2023 |
עמית דובקין
|
|
כעת הזמן לזרז השלמת כביש חוצה ישראל
העובדה שחלפו כ-30 שנה בקירוב מאז התחילו לסלול את "חוצה ישראל" והגדירו אותו בצדק רב כפרויקט לאומי מוביל או כ"מוביל הארצי של שנות ה-2000" אומרת דרשני
04/11/2023 |
עמית דובקין
|
|
חיפה - האם ההזדמנות הנדל"נית הבאה
ההזדמנות האמיתית של מטרופולין חיפה להפוך לאלטרנטיבה הנדל"נית הבאה של מדינת ישראל, תלויה רבות בקידום ויישום תמ"א 75, תוכנית הענק להוציא את כל המפעלים המזהמים מאזור המפרץ ובמקומם לבנות 120 אלף יחידות דיור וכן מיליוני מ"ר לתעסוקה, מסחר ותיירות.
28/09/2023 |
עמית דובקין
|
|
רכבת קלה עם שאלות כבדות
ובמילים אחרות, האפקטיביות של הרכבת הקלה, שכבודה במקומה מונח, תהפוך עם הזמן לבטלה בשישים לעומת הצרכים התחבורתיים של גוש-דן הקורס
22/08/2023 |
עמית דובקין
|
|
כשהחתול שומר על השמנת
גולדקנופף, יותר משר שיכון אחר שהיה לפניו, ייזכר בתור מי שבתקופת כהונתו נכנס שוק הדיור לספר השיאים של גינס במחסור בדירות שיגיע עד מהרה לרבע מיליון
09/08/2023 |
עמית דובקין
|
|
מדוע אנחנו מאחרים את הרכבת
לממשלות ישראל לדורותיהן, ובמיוחד לפקידי האוצר יש אינטרס מובהק שיהיו כמה שיותר מכוניות, זאת משום שמכונית הפרטית הינה מחלבת כספים אידיאלית, כולל מיסוי הרכב, חלקי חילוף ומיסוי על הדלק
12/07/2023 |
עמית דובקין
|
|
רקוויאם להתיישבות הכפרית בישראל
התהליכים שעוברת ההתיישבות הכפרית במהלך העשורים האחרונים, ובמיוחד הרחבת מושבים וקיבוצים, מדלדלת עוד ועוד את מה שנחשב בשעתו לפאר חלום ההגשמה הציונית
25/06/2023 |
עמית דובקין
|
|