במשך מספר חודשים אלפי אנשים ישבו בדריכות מול מסך הטלוויזיה, כדי לראות איזה מתמודד הפעם לא הצליח לשרוד וכן לראות כיצד מצליח דן מנו להתקדם שלב אחר שלב ולבסוף להגיע גם לגמר, באמצעות האסטרטגיות שהפעיל במהלך כל המשחק.
אז לפני תוכנית הגמר הסופית שתשודר בסוף השבוע הקרוב, חברת יפעת מחקרי מדיה מתקדמים מציגה בפניכם מספר עובדות מעניינות.
דן מנו - המסוקר ביותר
ממחקר שערכה חברת יפעת בנוגע לסיקור התקשורתי לתוכנית הישרדות כפי שהופיע בכתבות בעיתונות היומית ובמגזינים נמצא, כי דן מנו זכה לחשיפה תקשורתית בשווי של כ-1.6 מיליון שקלים במחירי מחירון, מרינה קבישר במקום השני עם חשיפה תקשורתית בהיקף של 1.1 מיליון שקלים, במקום השלישי ויקה פינקלשטיין עם סיקור בשווי של כ-910 אלף שקלים, במקום הרביעי נעמה קיסרי זכתה לחשיפה תקשורתית בהיקף של 859 אלף שקלים ומושיק ליפץ במקום החמישי עם סיקור בשווי 858 אלף שקלים.
נועם טור שהעפיל לחצי הגמר, לא קיבל יחסית לשאר הפיינלסטים את אותה חשיפה תקשורתית, והגיע רק למקום השישי עם חשיפה בשווי של כ-696 אלף שקלים.
מושיק ליפץ - האהוד ביותר
מהנתונים עולה, כי מושיק הוא המתמודד האהוד ביותר. הוא זכה לאחוז החשיפה החיובי ביותר - כ-70% ממה שנכתב עליו היה חיובי, רק 1% היה שלילי וכל היתר - ניטרלי. ליפץ אוזכר לטובה בשל היותו בוגר קומנדו בצה"ל, תושב וחבר מועצת סביון, חבר בהתאגדויות למען אוכלוסיות במצוקה, מודל לחיקוי ששמר על הערכים שלו ואמר אמת לכל אורך התוכנית, וכמובן מתעשר בזכות עצמו לאחר שמכר את חלקו בחברת המחשבים פקארד בל.
כמו-כן, נועם ומנחה התוכנית גיא זוארץ הגיעו למקום השני עם 55% סיקור חיובי, ויקה במקום השלישי עם 54% סיקור חיובי ו-25% סיקור שלילי, משה דן במקום הרביעי עם 49% סיקור חיובי, 19% סיקור שלילי והיתר ניטרלי, ובמקום החמישי - נעמה.
לעומת זאת, מרינה בולטת בחשיפה השלילית הגדולה ביותר: כ-35% ממה שנכתב על מרינה היה שלילי, 34% חיובי והיתר ניטרלי. מרינה אוזכרה לשלילה בשל המיניות המוחצנת שלה, כינויים שקיבלה כמו "התחת של המדינה", "ביצ'ית" ו"אשת רובוט" ועוד.
ויקה פינקלשטיין - המצולמת ביותר
על-פי הנתונים עולה, כי ויקה היא המשתתפת המצולמת ביותר בחודשים האחרונים. במקום השני - דן מנו, במקום השלישי - מרינה, מושיק וגיא במקום הרביעי ונועם במקום החמישי.
ויקה - המרוויחה של התוכנית
נמצא כי ויקה היא המתמודדת שאוזכרה במספר הגבוה ביותר של ידיעות בהקשרים שאינם בנושא התוכנית, כמו: השתתפותה הצפויה בתוכנית "רוקדים עם כוכבים", השתתפות בקמפיינים פרסומיים, קשר רומנטי עם הכדורגלן לשעבר איציק זוהר, השתתפות באירועים שונים ועוד.