|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עמיטל נדלן מתקדמת לקראת רכישת בניין נוסף בבוקרשט!
כתיבת המומחים
מתי יש להזמין הובלה עם מנוף?
גלעד קריב ודן אילוז [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

סוף עידן 'התקנות הסודיות'? הפרדיגמה החדשה לשקיפות רגולטורית

הצעת חוק חדשה שנועדה לשפר את השקיפות האסדרתית ולהפחית את הנטל האסדרתי מעוררת מחלוקת התיקון מציע לבטל תקנות שאינן נכללות במסד הנתונים של רשות האסדרה, להרחיב את הדרישה לבדיקה תקופתית של תקנות על הצעות חקיקה, ולפטור אמצעי הקלה אסדרתיים מהערכות השפעת האסדרה תומכים טוענים שהצעת החוק תביא לבהירות ושקיפות רבה יותר בתקנות, בעוד שהמתנגדים חוששים מהשפעות שליליות אפשריות על שלום הציבור ושלטון החוק
26/05/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוקה החלה לאחרונה (22.5.24) להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק עקרונות האסדרה (תיקון - פקיעת אסדרה) התשפ"ג-2023 שיזמו חברי הכנסת דן אילוז ואליהו רביבו.

מוצע בה לקבוע מנגנון ולפיו, בתוך שלוש שנים מהמועד הקובע למאגר רשות האסדרה - אסדרה שאינה מעוגנת בחקיקה או חקיקת משנה, ולא תופיע במאגר - לא תהיה תקפה במקרה בו המאסדר קיבל מכתב התרעה על כך ולא העלה את האסדרה למאגר הרשות, בתוך 90 יום ממועד ההתראה. הפונה שהתריע יחויב לעדכן את רשות האסדרה, שמצידה תחויב לפרסם את שם הנוהל שאינו בתוקף באתר הרשות. מאסדר יוכל לערער לרשות בעניין דרישת הפרסום וככל שתתקבל עמדתו, יפורסם הנוהל ברשימת הנהלים שאינם בגדר אסדרה.

עוד מוצע לקבוע כי החובה של המאסדר לקיים מדי כמה שנים בחינה תקופתית של תועלת האסדרה תחול גם ביחס להצעות חוק המבקשות לעגן אסדרה, כמו באסדרה אחרת. חלק נוסף בהצעה נועד לתת פטור מ-RIA (תהליכי הערכת השפעות אסדרה), במקרים בהם מבוצעת הקלה אסדרתית.

יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן: "אני לא חושב שיש מחלוקות על הצורך באסדרה ברורה ושציבור המפוקחים ידע מה חל עליו. חוק עקרונות האסדרה חוקק בוועדה זו בניצוחו של ח"כ קריב היו"ר דאז, בניסיון לעשות סדר בנושא. נבקש לשמוע כיצד החוק שנמצא על שולחננו יטייב את המציאות כיום ברשות האסדרה".

ח"כ דן אילוז, יוזם החוק: "כולנו שותפים לרצון לראות אסדרה מדויקת ונכונה ואני מקווה שהחוק יעזור בכך. הצ"ח עוררה הרבה התנגדות והגענו להסכמות בוועדת השרים לענייני חקיקה למרות שלא כל משרדי הממשלה מסכימים. הפער בין החוק המקורי לבין הנוסח המוסכם משמעותי ויש בו ריכוך גדול. היו שני יעדים - חיזוק מאגר האסדרה כדי לייצר שקיפות, כי קשה לחייב מישהו על מה שאינו יודע שקיים. כיום אין סנקציה על מי שלא מקיים זאת ולכן אני לא מופתע שהמאגר לא מתקדם. הדבר השני הוא הבחינה התקופתית לצמצום האסדרה העודפת. הצעת החוק קובעת שאסדרה שלא תופיע במאגר, אם לא תעלה לאתר בתום 90 יום מרגע שיוצא מכתב התרעה, תוקפא עד פרסומה, במקום לבטלה כפי שהצענו במקור. עקרון העל הוא שאי אפשר לאכוף משהו שלא מכירים אותו.

"העיקרון השני, החלת בחינה תקופתית לחקיקה ממשלתית ולא רק לאסדרות האחרות.
יש משהו נוסף שלא הגענו לגביו להסכמות עם רשות האסדרה - משרדי הממשלה רוצים שיהיה פטור מרי"ה במקרה של הפחתה או הקלה אסדרתית".

ח"כ גלעד קריב: "הצעת החוק המקורית חסרה איזונים ונגד הסכמות שהגענו אליהן בחקיקת חוק רשות האסדרה, ואני שמח שיש נסיגה מכך. יש משהו לא הגיוני במציאות בה מביאים הצעת חוק לתיקון חוק שהכנסת הקדישה לחקיקתו עשרות שעות דיונים, אחד החוקים המורכבים, חוק משטרי תשתיתי, מעין 'חוק על' לגבי חלק גדול מפעולת הרשות המבצעת והגופים הקשורים בה, מבלי לתת שנתיים-שלוש למימושו. ראש הרשות אומר שהם בצעדים ראשונים של מימוש החוק. יש התחייבות של האוצר להעמיד תקנים במשרדים השונים כדי שיקיימו את הרגולציה ויטייבו אותה. האם זה קרה? עלינו לקבל נתונים איפה עומד יישום החוק ובחלוף זמן לגשת ולבחון אם ההסדרים עובדים או לא. לכן כל שינוי של חוק האסדרה כרגע הוא מוקדם מדי. תנו למהלך לצאת לדרך.

"לגבי ההסכמות, כל רעיון של בטלות אוטומטית של אסדרה, נזקו גדול מתועלתו. אני בעד שקיפות מלאה באסדרה ויש לשאול מה הכלים העומדים לרשות כדי לוודא שדרישת השקיפות של האסדרה לא תישאר אות מתה. אני לא מקל ראש בכך שמוטלת אסדרה והאזרח לא יודע עליה. הייתי מצפה מהרשות לקחת משרד או שניים עמוסי אסדרה ולומר אם התופעה המצוירת כאיום על שלטון החוק של אי-מידע על האסדרה באמת דרמטית אחרי שיש במשרדים אתרים עמוסי מידע. פסלות אוטומטית של אסדרה רק כי לא פורסמה במאגר מסוים זו הוספת בלגן כי חלק יחשבו שאסדרה בתוקף וחלק לא.

"הסיכום השני לבחינת החקיקה אוטומטית הוא בלתי נתפש מבחינת מעמד הכנסת. מי יבצע את הבחינה - הממשלה? הכנסת? מה הפרוצדורה של הבחינה התקופתית והאם היא לא תגביר את הנטל הביורוקרטי".

יו"ר רשות האסדרה, יואל בריס, שזו הופעתו הראשונה בוועדה מכניסתו לתפקיד הציג את עבודת הרשות ואמר: "היעד בחוק הוא שנספק את הפלטפורמה שהיא פרויקט טכנולוגי מאוד משמעותי, שתאפשר לכל המאסדרים לפרסם באופן אחוד אצלנו.

"לגבי פרסום אסדרה קיימת, פרסמנו קול קורא לציבור וזה לא היה כל כך מוצלח ונחדש את הקריאה ונגבש תוכנית לטיפול באסדרה הקיימת. המטרה היא להבטיח שכל אסדרה בישראל משפרת את איכות החיים של האזרחים והתושבים. הייתי רוצה שהמאסדרים יהיו מעין גיבורים, היום הם נתפסים כמכבידים ואם נגיע לדיוק, שקיפות ובהירות לגבי האסדרה, האזרח יידע שהמאסדר לטובתו וזה ייצר את שרשרת האמון בין המאסדרים למפוקחים ולציבור. אדם שקונה ארוחת בוקר בבית קפה יודע שהוא קונה מזון ולא קלקול קיבה כי כל שרשרת המזון פועלת כמו שצריך".

בהתייחסו ליישום החוק והקמת מאגר האסדרה ברשות, אמר כי תאריך היעד "1 ביוני קרב, ואין בידינו את התשתית הטכנולוגית ומיזם איסוף האסדרות במשרדים לא הבשיל ולכן נבקש מראש הממשלה דחייה עד ל-1 בדצמבר, בהתאם לסעיף הרלוונטי בחוק. מאגר האסדרה עולה בשני שלבים - ביצענו את השלב הראשון של העלאת כל דברי החקיקה שברשומות. השלב השני מורכב והרכיב של השקיפות הרבה יותר משמעותי - העלאת כל מה שלא פורסם ברשומות. אנחנו עובדים בנתיב פנימי עם משרד הכלכלה לפיתוח הפלטפורמה וכן בנתיב מול כל המשרדים בסיוע באיסוף המידע".

אבישי לדאני, מנהל מדיניות רגולציה במשרד לביטחון לאומי: "המשרד הוביל הפחתת אסדרה בסך 4.5 מיליארד שקל. מאז שהוקמה הרשות, משרדי הממשלה לא קיבלו את המשאבים הדרושים לביצוע. לרשות יש כוונות טובות אבל אנחנו מתקשים בהפחתת האסדרה בגלל הביורוקרטיה. כדי להפחית אסדרה הקשורה במלונות לדוגמה, עלינו להגיע לוועדה שלא הייתה קיימת קודם. המשרד מתקשה לנוע. יש להפחית את הצורך בכתיבת רי"ות [מלשון RIA, ע"י] שאינן נדרשות. הדרך של הצעת החוק לא נכונה כי היא תייצר חוסר אחידות. צריך מנגנונים פנים משרדיים שייטפלו באסדרה ולא דרך הביורוקרטיה של הרשות. יש לבדוק שכל הנהלים וההנחיות קיימים קודם כל במשרדים. אין שאלה לגבי חובת הפרסום. רוב הנהלים מפורסמים והקושי הוא דווקא בעודף אסדרה".

היו"ר רוטמן: "אנחנו מנסים למצוא משהו יותר רך, אבל העיקרון שחוק שלא פורסם לא ניתן לאכיפה צריך להיות מוסכם. יש הבדל בין אי-אכיפה לבין ביטול. משמעות הכלי המוצע היא שעד שלא יפרסם לא יוכל לאכוף. אני מצטרף לשאלה עד כמה המציאות שבה יש אסדרה שהאזרח לא מודע אליה קיימת".

יו"ר הרשות, בריס: "בנושא של אסדרות לא מפורסמות - יש שכבות ארכיאולוגיות שצריך להתחיל לחפור. אחת הרשויות שפנינו אליה אמרה שהיא לא יכולה לרכז את האסדרה כי ריכוז כזה לא קיים אצלה. שאלנו האם הם מוכנים לומר, לא בחקיקה, שמבחינתם מה שאין להם לא תקף והם אמרו שלא, כי הם לא יודעים מה הם לא יודעים. אסור לקבוע מדיניות על בסיס אנקדוטות, אבל אנחנו לא יודעים עדיין עד כמה יש תופעה כזו". ח"כ קארין אלהרר: "בכמה מקרים כאלו מדובר ועד כמה הם מרכזיים?". קריב: "אזרח שזכותו נפגעת לא מקבל זאת כגזרה משמיים. יש להבין כמה תיקים כאלו הגיעו לבתי המשפט".

רוטמן: "ללכת להליכים משפטיים מול מאסדר שאתה עובד איתו צמוד זה מוצא אחרון, כי זה בד"כ תעודת הפטירה של העמותה או הארגון. כשאתה רב מולו בביהמ"ש, אתה פוגע ברצון הטוב של אנשים שאתה זקוק להם להמשך העסק ולכן לא יפנו לביהמ"ש גם אם זה נטל אסדרתי בלתי אפשרי, אלא רק במקרי קיצון. יש לתת משקל לשינוי שבהצעת החוק, שהוא שינוי קונספציה מוחלט".

יו"ר הרשות בריס השיב: "אני לא יודע בכמה מקרים מדובר, כי אנחנו בבירור של הנושא. עקרון הפרופורציה הוא העיקרון הבולט ביותר. היעד שלנו הוא שהאסדרה תהיה כלי ניהולי לעזר כדי שמי שקורא את הצעת האסדרה יוכל לגבש עמדה מושכלת".

אלהרר: "גם אתה לא רוצה להגיע למצב בו נפגעות זכויות של אזרח מאסדרה שלא ידע עליה. אתה לא רוצה אסדרה נעלמה שפועלים לפיה כלפי האזרח, ומצד שני אתה לא רוצה לייצר מצב בו היא לא קיימת ועלול להיות מחדל".

עו"ד איתן צפריר, יו"ר ועדת האסדרה הארצית בלשכת עוה"ד: "טיוב האסדרה וצמצומה הם רעיונות נכונים, אך הצעת החוק טיפה מוקדמת ומאוד מרחיקת לכת. פעמים רבות המאסדר לא מודע או לא מחשיב את עלויות הציות וזונח את המעקב והבקרה אחר הרגולציה לכן חשוב מאוד לציין התייחסות לעלויות הציות. המאסדרים צריכים להכניס לדנ"א, שהחלטותיהם עולות כסף למשק ולאזרח ומשפיעות על יוקר המחיה ולכן המאגר חשוב. יש לתת את הזמן לרשות שקמה להיערך. מטרת הצעת החוק צריכה להיות שקיפות, ודאות לאזרח והוודאות המשקית. כשכל האסדרות יהיו במאגר, זה ישרת את הוודאות. הורדת נושא הבחינה התקופתית חשוב מאוד".

עו"ד לינור דויטש, מנכ"ל לובי 99, ביקרה את קיום הדיון על נוסח שונה שטרם הוצג ולאחר מכן אמרה: "הבעיה ברשות האסדרה היא שהיא לא עומדת ביעדים ממיליון סיבות של תקנים ועוד. התיקון לא פותר את הבעיה אלא מעלה רעיונות שרק מגבירים את הבעיה, כמו בטלות אוטומטית אם תחול לגבי בריאות מזון, בטיחות גני ילדים ועוד. בנוסף, מי שיודע לבדוק אם יש פרסום על רגולציה הם בעלי הכוח, האסדרה תמיד משרתת את החזקים ולכן יש לעשות אסדרה חכמה וכפוף לתקני כוח אדם".

עו"ד נילי אבן חן, מנכ"ל עמותת רווח נקי: "ההערכות שלנו מדברות על אלפי תקנות ומאות אלפי נהלים, דבר הדורש העמדת משאבים ותקנים כפרויקט לאומי. במאגר שעלה הוא תוכנת אקסל שאינה רלוונטית לשום דבר שימושי. הליך רי"ה (RIA) הוא לא מס שפתיים. גם הקלות אסדרתיות ניתן לעשות בהרבה דרכים ויש לוודא שמקלים על הציבור ולא על השחקנים החזקים בשוק".

אסף רוזנבלום מהחברה להגנת הטבע: "אנחנו מתנגדים לביטול אוטומטי של האסדרה. בנושא השקיפות, לא חווינו מצב בו חיפשנו אסדרה ולא מצאנו אותה באתרים השונים. אך נברך על מאגר אחוד כי כרגע עדיף לחפש באתרי המאסדרים עצמם".

נתנאל היימן מהתאחדות התעשיינים: "נכון שקם מאגר רשומות, אך המטרה הייתה מנקודת מבט העסק ולא המאסדר. יש לעשות שינוי בחוק שלא נותן מענה כרגע לכך שתמיד יהיה מידע שהציבור או העסקים לא יהיו מודעים אליו. רוב העומס שיוצר עלויות הוא האסדרה הקיימת ולא זו החדשה שאנחנו רגילים בלטייב אותה והשאלה מה לגבי בחינת האסדרה הקיימת".

עו"ד עדנה הראל-פישר, המכון הישראלי לדמוקרטיה: "בעברי הייתי אחראית על תחום האסדרה במגוון תחומים, בייעוץ המשפטי לממשלה. יש הנחה מקוממת שאסדרה היא דבר רע ומכביד ובהגדרה היא עודפת, כשנקודת המוצא היא שאסדרה היא דבר הכרחי המגן על שלום הציבור ומגוון אינטרסים ציבוריים חיוניים. מן הסתם יש להבטיח שנעשית אסדרה מיטבית שצריכה לא להטיל נטל עודף, אך היא קודם כל צריכה להביא למירב התועלת למשק תוך בחינת ההשלכות וניהול הסיכונים כהגדרת החוק.

"האמירה שמדובר רק על הקפאה של אסדרה, טומנת בחובה סיכון ממשי לציבור, כי השאלה מהי אסדרה ניתנת לסתירה ופרשנות. הוויכוח האם דבר מה הוא אסדרה או לא, הוא ויכוח לגיטימי, אבל פה ניתן כלי שמאפשר לפגוע באינטרסים ציבוריים, למנוע פרסום אינטרסים של גורמים שמעוניינים שאותן הוראות לא יאכפו. אותו בעל מסעדה מקורב לשר, יכול לבקש נוהל סמוי ולא גלוי ולהפוך בכך את ההוראה לבדיקת ליסטריה למוקפאת. כמה תינוקות יאבדו חייהם בזמן הזה?

"כיום המטרה בחוק היא ליצור תפיסה כוללת של אסדרה כדי לטייב אותה. בהצעה הקונקרטית לא מדובר על בקרה אלא יצירת מאגר קונסטיטוטיבי, שהוא רעיון שהוועדה כשדנה בחוק דחתה אותו ובדין. הוא שונה במובהק מרשומות המתקיימות כמאגר וזו תקלה גדולה ליצור את המאגר כקונסטיטוטיבי.

"לגבי ההקלה ברי"ה, הקלות באסדרה יכולות להיות מוטעות מהיסוד ולהוות פגיעה באינטרס הציבור - יש לבדוק את האיזונים וההשפעות ונקודת המוצא צריכה להיות הגנה על האינטרס הציבורי ולא ההקלות באסדרה".

ח"כ קריב: "במקום לטפל בבעיה יוצרים תסבוכות חדשות. יוצרים פה יצור חדש של הוראות חוק מוקפאות ואז יש להודיע על כך לציבור וכל זה כי המדינה לא מסתערת בצורה רצינית על הבעיה ואוכפת כלפי עשרה משרדים בעלי מירב האסדרות. מכניסים פה ממד גדול של אי-ודאות כשמנסים לתקן חוסר ודאות אחר. במקום שנריב יחד עם משרד האוצר שבכל משרד יהיה פרויקט של שקיפות אסדרתית, על כל דבר מוקפא ייפתח דיון משפטי האם זו אסדרה או לא".

היו"ר רוטמן: "אבקש מהמציעים לבוא בדברים עם הייעוץ המשפטי וכל הגורמים הממשלתיים להגעה לנוסח כבסיס לשינויים לקראת הדיון הבא. נשמעו פה דברים מאוד חשובים וננסה לגבש הסכמות".

תאריך:  26/05/2024   |   עודכן:  26/05/2024
עידן יוסף
+תלונת "פייק ניוז" נגד יאיר לפיד
08:26 26/05/24  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה
לגיטימי שהגישה הישראלית לפייק ניוז תהיה הכלה  ▪  לגיטימי שלא תהיה הכלה, מה שאינו לגיטימי, הוא להפלות לרעה את הימין לעומת השמאל (או להפך)
לפיד. חופש ביטוי? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן צפריר / Tzafrir Eitan   איתן צפריר / Eitan Tazfrir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שאול שי   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוף עידן 'התקנות הסודיות'? הפרדיגמה החדשה לשקיפות רגולטורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
בשבוע שעבר, ועדת האתיקה של הכנסת דחתה קובלנה כנגד יאיר לפיד בגין הפצת פייק ניוז. התלונה הוגשה לאחר שיאיר לפיד אמר כי "אין גורם רשמי אחד בעולם שמציע הכרה חד-צדדית בפלשתינים". על בסיס עובדה נטענת זו, יושב-ראש האופוזיציה לפיד הטיח בראש הממשלה נתניהו, "המצאת! המצאת איום שאינו קיים"!
26/05/2024  |  סוזי דים  |   יומני בלוגרים
ועדת החוקה קיימה (23.5.24) דיון ממושך וטעון על הליך תיקון התקנות של ארגון הבריאות העולמי WHO והליכי האשרור על-ידי ישראל לרבות ההשלכות על הליכי החקיקה בישראל. הדיון התקיים, לבקשת שליש מחברי הוועדה, בהשתתפות נציג ארגון הבריאות העולמי בישראל, ובכירי מערכת הבריאות.
24/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביקורת המדינה התכנסה (יום ד',22.5.24) לדיון בנושא ההסדרים של המוסד לביטוח לאומי עם חברות הסיעוד לטיפול בקשישים. במהלך הדיון עלו פרצות חמורות במערכת, במסגרתן חברות הסיעוד גובות מהביטוח הלאומי סכומים גבוהים באופן משמעותי עבור שירותים שאינן מספקות בפועל.
23/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הצעת חוק במחלוקת עברה (22.5.24) בכנסת בקריאה טרומית ברוב של 52 תומכים מול 37 מתנגדים. ההצעה, שיזמה ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), מבקשת לתקן את חוק הרשות לפיתוח הנגב כך שיכלול גם את יישובי דרום הר חברון וקריית ארבע.
22/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת לשעבר איתן כבל הודיע (21.5.24) כי החליט לבטל את חברותו במפלגת העבודה אחרי עשרות שנות חברות במפלגת השמאל. זאת, בעקבות החלטת המפלגה שלא להצטרף להודעת הגינוי לתובע בבית הדין בהאג. 106 חברי כנסת מן הקואליציה והאופוזיציה חתמו על הצהרה נגד החלטת התובע להוציא צווים נגד נתניהו וגלנט.
21/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
חג הקציר ומועד הבאת הביכורים במקרא הוא גם חג מתן התורה, הבשורה המוסרית ששינתה את העולם    כיצד תיארו חכמינו את הבאת הביכורים בזמנם, ושלוש הערות אקטואליות לעשרת הדיברות
עידן יוסף
עידן יוסף
רשתות הפארם הגדולות שולטות בחלק גדול מהקניונים המרכזיים דרך חנויותיהן ובעלות משותפת עם רשתות השיווק    הצעת חוק חדשה מבקשת להגביל פתיחת חנויות פארם חדשות בקרבת מקום לחנויות קיימות כ...
רון בריימן
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il