|
יצחק הראל בעודו במדי אלוף [צילום: דו"צ]
|
|
|
|
|
|
דירקטוריון רכבת ישראל אימץ הערב (ה', 25.10.07) את החלטת ועדת האיתור של הדירקטוריון ובחר ביצחק (חקי) הראל לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל. על התפקיד התמודדו חזי כאלו, אורן מוסט וליאור כרמל, מקורבו של שר התחבורה, שאול מופז.
אלוף (מיל.) יצחק (חקי) הראל (50) כיהן בעבר כראש אגף התכנון במטה הכללי של צה"ל וראש אגף התקשוב בצה"ל. קודם לכן פיקד על אוגדה סדירה ואוגדת מילואים והיה מפקד חטיבה בחיל השריון. הראל משמש כיו"ר דירקטוריון החברה הלאומית לדרכים.
הראל הינו בעל תואר ראשון במדעי המדינה מהמכללה לפיקוד ומטה של צה"ל ואוניברסיטת חיפה, נשוי + 2.
בעקבות ההודעה על פרישתו של מנכ"ל הרכבת הקודם, התכנסה בתחילת ספטמבר ועדת משנה של הדירקטוריון לאיתור מנכ"ל חדש. הוועדה קבעה דרישות סף גבוהות מהקבוע בחוק ודרשה מהמועמדים לתפקיד לפחות 8 שנות ניסיון וכן החליטה לתת יתרון לבעלי ניסיון מוכח בניהול מערכות ציבוריות או עסקיות בהקף גדול. במענה לפרסומים בעיתון, הוועדה קיבלה כ-80 פניות של מועמדים מתוכם בחרה את המועמד המועדף.
בראש ועדת האיתור עמד רו"ח אייל קשפיצקי, דירקטור מטעם הציבור, וחברים בה: בועז סופר, סגן בכיר למנהל רשות המיסים ועוזי יצחקי סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. חברת הדירקטוריון, השופטת (בדימ.) קיי בלנש ונציג רשות החברות הממשלתיות שימשו כמשקיפים.
קשפיצקי מסר כי "הפניות הרבות שהתקבלו בוועדה הן אות להערכת חשיבותה ומרכזיותה של רכבת ישראל כגוף תחבורה מוביל ובעל משקל משמעותי בפעילות הכלכלית בשנים הקרובות. לאור חשיבות איוש התפקיד ומרכזיותו, עשינו את המיטב על-מנת לסיים את הליך הבחירה של הוועדה ואישור הדירקטוריון במהירות האפשרית. אני מאמין שבסופו של דבר בחרנו באדם מתאים ומנוסה בעל רקורד מוכח של עשייה שימשיך את תנופת הצמיחה והפיתוח שהייתה בתקופתו של המנכ"ל הנוכחי. אנו רואים בניהול הרכבת בשנים הקרובות לא רק אחד התפקידים הבכירים במגזר העסקי אלא גם שליחות ומנהיגות בהגשמת היעדים הלאומיים כאשר הרכבת משמשת אחד מקטרי הצמיחה המרכזיים במשק".
הוא הודה בשם הדירקטוריון לעפר לינצ'בסקי על תקופת כהונתו ואיחל לו הצלחה בתפקידו החדש. הדירקטוריון מצפה כי המנכ"ל ייכנס בהקדם האפשרי לעובי הקורה, ויציג לדירקטוריון ללא שהות תוכניות עבודה מסודרות וזאת בשל התקופה המשמעותית בה נמצאת החברה.
החלטת הדירקטוריון תועבר לאישור רשות החברות ולבחינה של ועדת שפניץ לבחינת מינויים בכירים במגזר הציבורי. במידה שיאושר בוועדה יועבר לאישור שרי התחבורה והאוצר.